fredag 6 februari 2015

Finfina fredag!


 
Hej!
 
Här är det just nu lite lunch och lite blogg.
 
Vårens första pasteller från Lo-ika har kommit hem och det är som helggodis!
 
Jag menar vem blir inte glad för lite ljuvligt glatt rosa speciellt en dag som denna när det saknas sol och snön töar så där fultrist...
 
Jag beställde ett gäng olika sjalar på Formex och först ut att anlända är denna i rosa som är precis i min smak.
 
Känns elegant och samtidigt söt.
 
Nytt i nätbutiken idag.
 



 
Armbandsgodis!
Favoriter i nya färger och några i repris.
 
Annars är det som vanligt inför helgen...
Nya recept ska provas, det ska fixas hemma (min tanke är att kanske hinna sortera lite i garderoben,..den är ganska full...förstår inte varför...hihi...)
Och så ska det spikas upp foton i ramar och annat smått och gott.
Det är alltid lika skön känsla när man hinner göra något på hemmaplan.
Hemma är det ju så viktigt att man trivs eller hur?!
Och det gör jag bäst när det är städat och fint.
Stök får mig inte på bra humör...
 
 
God fredag finaste så ses och hörs vi!
 
Kram Mariette

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Håller fullkomligt med dig! Ordning och reda, annars blir jag nervös;-)
O hemmet är liksom min bas så där är det viktigt att lugn och ro finns och det får jag när man har ordning hemma.
Vi har lite fix med och så ska vi riktigt festa till det imorgon med hummer till förrätt och rådjursfilé till huvudrätt, får se vad vi ska ta till dessert. Bara vi tre här hemma och sen mys till Mello :)
Så härlig scarfes och fina armband och du är lika strålande vacker som alltid!
Ha en fin helg!
Kram Anna
Här är jag med i en film för en god sak: http://www.ekenasliv.se/2015/02/varje-dag-lite-battre/