fredag 12 april 2013

Dags för uteplats!

 Alla bilder Sköna Hem/Foto Clive Tompsett/Styling Helena Strauss och Marie Delice Karlsson
 
Hej!
 
Idag är det vårregnet som regerar!
Nu är kylan över och mildare temperaturer utlovat, så oändligt skönt. Hoppas nu bara solen som ska komma senare i helgen också gör det för då kunde det bli riktigt skönt...
 
Det börjar bli dags att fixa till uterummet.
Dessa bilderna är inte svåra att ta till hjärtat.
Jag älskar färgerna och materialen och helheten.
Känns så avslappnat fint och vackert.
 
Men en liten tanke, de superläckra möblerna i bambu från Tine K Home, är de så sköna att sitta i?


 
Jag är på jakt efter en snygg matgrupp passande vårt uterum och så behövs det städas och fixas...
 
Behövs förstås grönt också för att det ska kännas ombonat och fint.
 
Blir riktigt inspirerad av dessa bilder, speciellt då vi har samma tegelröda på huset och en varm roströd på uterummet, men invändigt vitmålat.
Förra sommaren var vi runt och kollade matgrupper men hittade inget som matchade soffgruppen vi köpt, inte alls lätt det där när man har en vision om vad man vill ha men inte hittar det...
Hoppas på bättre tur denna vår så det kan bli klart där ute!
 
 
Nu kör vi fredag!
 
KRAM!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blev lite nyfiken på vilken soffgrupp ni har som ska matchas till matgruppen!

//Ann-Britt

Tulipa sa...

Hej Ann-Britt!

Tack för dina fina hälsningar!

Soffgruppen har jag nog inte visat här på bloggen, men på instagram har jag haft den med...Kommer här med så småningom...
Vi köpte en härlig grupp i aug förra året som jag är jättenöjd med.
Du får se sen.

Trevlig helg!
Kram Mariette

Anonym sa...

Okidoki! Det ser jag fram emot! Tänkte bara att kanske kunna tipsa dig som omväxling och tack för all inspiration du bjuder på!

Trevlig helg!
Kram
Ann-Britt

LOPPISLIV sa...

Vilka underbara bilder!! Härlig uteplats, och vackra möbler!! Det runda bordet på första bilden är hur snyggt som helst, ett sådant måste jag hitta i år :-))

Ha en finfin fredag rara Mariette!
Kraaam Paula