lördag 17 mars 2018

Nya favorithörnan, en till))!


Blått och grått.
En himla fin kombo tycker jag.


Hej där denna lördag.

Ja, här ser en ni en ny favorithörna.
Himla mysigt att krypa upp här och titta på TV när kvällen fallit.
Detta rum är ganska stort men ändå mindre än vårt andra TV-rum och variation gillas som sagt.

Det är lite lyxigt att helt plötsligt ha fått ett extra rum men om E vill flytta in här så är det hans.
Dock finns det inget intresse för det ännu så då blir det allrum tills dess att det ändras.



När jag målade väggarna ljusgrå så målade jag ju också lådorna på skåpet i samma nyans och satte på de nya knopparna, grekiska nycklar.
Så nöjd med dem.

(finns i nätbutiken)


På jakt efter en puff/fotpall som passar till fåtöljen.
Tycker att jag kunde få ta in Olivias snygga svarta men den lånar hon inte ut...😉
Hade suttit fint här annars))


Speglar är så fint i varje rum!


Jag gillar när samma färg men i olika toner, glans och strukturer kommer igen i ett rum.
Här det grå i kudde, vägg, ljusstakar, krans och spegel (silver).

Spegeln hämtade jag in från hallen...(ja flyttkalaset är ständigt i gång!) så nu måste jag ha en annan helfigurs spegel där ute vid badrummet.

Älskar att gå och klura på sånt här.


På en annan vägg i samma rum har vi snedtak.
Det är ju alltid lite svår möblerat med den typen av vägg då det blir så lågt, men något vill man ju ha där.
Jag har just nu haft tavlor lutade mot väggen, fint det också, men igår hamnade detta på plats.

Det lilla nymålade skåpet som tidigare stod vid väggen vid ena sidan av matbordet på nedervåningen (bra för att det är smalt).
Kom dock på att det fick plats här uppe under snedtaket så efter lite färg hamnade det här.
😊

Toppen ju!😉


En original knopp saknas tyvärr men det får vara så. Vill inte byta ut beslagen.




Kolla så söta krokar som kom hem häromdagen!

Finns så klart i webshopen.



Just nu är både jag och Olivia väldigt mycket i fixartagen.
O håller på med en sängbotten som slipas och målas...
(fast där är det fotoförbud...😊)
Himla roligt i alla fall att vi är två som älskar att vara kreativa och skapa.

Vi är olika på många sätt men där är vi lika.
Lite roligt när jag kollade på Wahlgrens värld i torsdes och Bianca gick omkring i mammas butik och valde och ville ha saker...haha...
Inte riktigt på samma nivå hos oss men igenkänningsfaktor helt klart.

Himla bra med en mamma som har butik ibland.😉

Trevlig lördag!

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så fint alltihopa i rummet. Färg kan verkligen göra mycket. Kul att ändra omkring på möblerna oxå. Ha en fin kväll.
Kram Helene

Tulipa sa...

Tack Helene!
Visst är det roligt att förändra och variera sig, jag ÄLSKAR det.

Ha det gott!
Kram Mariette