söndag 27 oktober 2024

Gravsmyckningstider


Veckan som gått har mest bestått av att göra gravsmyckning.
Jag står i verkstan och tillverkar kransar, hjärtan, kuddar, stjärnor...
Det känns fint att göra dem med hjärta och omsorg.

När jag går förbi matbutikens sorgsamma gravsmyckning så tänker jag verkligen men hur kan man vilja lägga något sådant fult och massproducerat på en älskads grav...
Nu ser jag kanske på det hela med andra ögon eftersom blommor är mitt jobb men det knyter sig lite i magen när jag ser dessa dekorationerna...
Nej, då ska man satsa på att köpa i sin blomsterbutik alla gånger om.







Många härliga buketter har jag också bundit denna vecka.


Ett stort hjärta till gravsmyckning som var beställt till veckan.


Vi har fått hem underbar keramik i rustik stengods, vit med rött motiv.
Sååå sååå fina!
De flörtar med jul och allmoge.
Söta och charmiga.


Vintertiden är här och jag plockar fram mina röda kuddar till kökssoffan, gör ett långkok, hoppar i innetofflorna och känner att denna regniga söndag kommer jag knappt sticka näsan utanför dörren...

Nästa vecka är det fullt ös med att fortsätta göra gravsmyckning.
Det blir kul. 
Älskar att få skapa.


På återseende.

Inga kommentarer: