tisdag 27 juni 2023

Uppdatering inför lördagen.


Snygg ny t-shirt med spets på ärmarna.


Hej regniga tisdag.

Här i köket i butiken så bakas det för fullt.
Vi grejar inför Knäreds Dagen och sopkvast och ugn går varma.😄

Det närmar sig lördag så det är bara att lägga all fokus nu på lördag den 1 juli för att butiken ska vara redo för sin kaffeservering i gammeldags stil och känsla med blommor på borden, hembakt på faten av olika slag, söta kaffekoppar uppställda redo att smuttas kaffe ifrån, rårörd jordgubbsylt  SAFT i bringarna och allt vad det är som ska till för att vår dag här ska bli som vi vill ha den.😍




Kortärmad med spets 399:-
I butik och wesbhop.




Igår efter jobbet åkte jag raka vägen hem och lade mig. Såna dagar har man också... Det var faktiskt ganska skönt att ovädret och åskan och regnet kom precis då... Det var lite vilsamt med mörkret det förde med sig över himlen....
Jag hade ont i öronen och ont i ansiktet. Jag äter fortfarande cortison även om det är liten dos nu, och det är inte så att allt bara blivit bra och gått över efter hela vårens sjukdomshistoria utan jag får kämpa på. 
Vissa veckor är bättre, andra sämre. Det går lite upp och ner.
Men överlag är det ju tusen gånger bättre men ändå inte bara borta.
På sjukhuset tror de att mina symtom är restborrelia.
Jag tror det också, men jag har så klart blivit undersökt för allt annat de kan komma på.
Och det har varit 47 olika tester och magnetröntgen och skiktröntgen...
Den våren som varit den vill jag bara glömma och gå vidare men allt har sin tid och sätter sina spår och jag är så tacksam när jag känner inget. Och det känns som vanligt. Men så är det tyvärr inte, ännu i alla fall. 
Som jag sagt hela våren, en dag i taget.

En dag i taget.

Man får vara tacksam när man mår bra.
När man känner sig som vanligt.


Oj, nu hamnade jag på det spåret...😉😇

I alla fall, på lördag är det Knäreds dagen!
Klockan 10-15 är tiden vi har öppet då!

Hembakt med kaffeservering i blomsterverkstan, goodiebags, utlottningar.

Mera info kommer!

Som...vilka sorter står på fikabordet på lördag, vad krävs för att man ska haffa en goodie bag, för utlottningarna...😊💗

Mera info imorgon!

Kram M
💙💜💚💛💖

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig och var rädd om dig ❤️

Monika sa...

Rårörd jordgubbssylt i bringare ????
Skulle gärna komma men skulle få svårt att välja bland alla goda kakor.
Kram Monika