måndag 19 juni 2023

Bubbelgumsrosa och champagnebubblor.


En ny snygging till blus!
Blommigt och härligt bubbelgumsrosa nyans!


Nästa vecka är det Knäreds Dagen, lördagen den 1 juli, så idag fick jag ta tag i att börja baka.
Man hinner inte så mycket när man ska göra många andra saker emellan så vis av erfarenhet så måste jag börja redan nästan två veckor innan.

Klämde in att fota denna nya snygga blus också.





I helgen hade vi lite bubbel och ostar, kex, frukt och fika mm som en eftermiddagsbjudning som drog in på kvällen.
Så himla trevligt.
Och aningens lyxigt att dricka lite champagne en lördags eftermiddag, det tyckte i alla fall jag))😍
Drack inte ens champagne på studenten förrförra helgen fast vi bjöd på det.
Det var liksom bara såååå mycket och intensivt så jag drack enbart vatten.😃
(så min huvudvärk på lördagsmorgonen berodde definitivt inte på något bubbelintag...haha...)
Ja i alla fall, vilken upplevelse det var att få vara med på sitt barns student när det är en riktig student med allt vad det innebär, och inte en "pandemi" student som det var när Olivia tog studenten och allt var totalt förbjudet och fyllt av restriktioner.
Lycka att få uppleva detta med himlen full av sol och studentjubel till max.

Så stolt och lycklig dag som jag sparar i hjärtat.💓



Vi hann dricka champagne i trädgården i lördags men sedan började regnet droppa så smått så vi flyttade in i uterummet för att äta.



Mina stormglas kommer från Olsson & Jensen och är från min butik.
Tycker det är så fint att sätta dem över ljusstakar.



Vackert som blommar i trädgården just nu är mycket men här blev det några vallmo, pion, ormbunksblad och pipranka i vasen...

Imorgon ska jag fortsätta baka och det är även leveranser som trillar in stadigt så det är fullt upp att rodda med!

Hoppas ni fått en fin start på veckan!

Jag körde ett svettigt träningspass ikväll i Laholm.
Helt ljuvligt! Och efterlängtat!
Skulle hoppat i från bryggan💦när jag kom hem men hade så bråttom att hinna se "Gifta vid första ögonkastet" så fick bara slänga mig i soffan!😂

Och vilket underbart avsnitt när vi fick veta om de ville fortsätta vara gifta eller inte...

Kram och Hej!
💗

Inga kommentarer: