fredag 23 juni 2023

Andas ut.


Vilka sista 24 timmar!
Jordgubbskaos har det varit!

Kaos, kaos, kaos.

Alla duktiga som förbeställt som vi uppmanat till för att veta lite hur många vi ska beställa hem till dagen innan midsommarafton och på midsommarafton, som ju är stora jordgubbsdagar, och så får vi inte hem gubbarna så tidigt som vi ska och som vi alltid fått alla år förut.

Jordgubbsstrul!!

Jag kan säga att jag stod och grät i verkstan kvällen innan midsommarafton för de jävla jordgubbarna!
Ja jag struntar i att jag svär.

Inte mycket sömn i natt på den ångesten och sedan vaknade jag klockan fem idag morse och sen var det många svordomar innan jordgubbarna kom!

Jösses...

Jag säger bara tack och lov att vi inte satte att vi skulle öppna kl 9 som vi ofta gör på midsommar. Nej jag hade mina onda aningar och sade att vi öppnar halv tio för säkerhets skull med tanke på jordgubbarna.

Och det var många som ryckte i dörren långt innan vi öppnade...folk är gärna stressade dagar som denna och jordgubbarna måste stå på bordet för att det ska bli en komplett midsommar ju.😍

Ja men hörrni, det löste sig...
Gubbarna kom 9:48 och då hade vi fått skicka hem en del kunder med som sen kom tillbaka, några satt och väntade...
Vilken soppa och smått kaosigt  det blev där ett tag...


Men sen, slutet gott, allting gott.
Fred och frid.💖



Igår kom det ännu mera härliga kläder!



Kolla mina fina blåklockor! Så stora!
Från min trädgård.


Tre stycken campanula blir en sån här "bukett".😍💙
Trädgårdslycka.



Denna snygga klänning kom också igår.


När jag stod i butiken idag morse innan öppning och var ledsen och frustrerad över jordgubbarna som vi väntade på så hann jag baka kärleksmums i alla fall.😊
Måste ju baka på inför Knäreds dagen!

Lördag den 1/7 kl 10-15 kaffeservering alltså i butiken på Knäreds Dagen, goodie bags och utlottningar.
Mera info kommer under veckan.

Nu andas vi ut och håller midsommar!

Kram och glad midsommarhelg!
💗💚💜💛

Inga kommentarer: