torsdag 20 augusti 2020

Sommardagar, jobb och inköp.

 
Ja jag var faktiskt tvungen att titta efter...
När skrev jag sist..?
Det har ju gått en ansenlig mängd dagar.
 
Och det är ju inte för att livet står stilla och inget händer, nej tvärtom har det varit fullt upp med att försöka njuta av sommaren, jobba, pyssla om lilla kattungen, inköpsresa till Dalarna för butikens räkning och i måndes var det dags för Eric att börja på gymnasiet i Halmstad.
 
Ovanpå det en icke inspiration till att skriva på bloggen så går dagarna...
Får väl se om lusten att skriva här blir bättre till hösten.
Hur som helst det blir när det blir.
 
Jag uppdaterar ju väldans flitigt på instagram och även Tulipas Facebook sida blir mer uppdaterat numera.
I nätbutiken händer det hela tiden också saker så det är mycket att hålla i och rodda med och hinna.
 
Jag tror det ändå måste kännas kul med bloggen för att det ska vara värt det och just nu är det inte roligt för jag har så mycket annat...
 
Men som sagt, jag hoppas hoppas det känns mer inspirerande snart igen.
Kanske sensommaren får tillbaka lusten att skriva här.
 


Med mig hem från inköpsresan till Dalarna fick jag med så mycket vackert!

Wow wow wow!
Det var helt fantastiskt att komma dit och välja ut,..bland skatter från Marocko, Ungern, Turkiet...

Jag trodde nästan jag kommit till himmelriket och bilen inklusive ett stort högt släp var fullastat.



Superfina stråväskor från Marocko med bruna läderhandtag, dessa är även så snygga att ha framme som förvaring...
Till filtar, sjalar osv...
Stora och rymliga.


Denna lilla sötnos...
Hon är med överallt och vem vill inte ligga i en spillkum under solrosor och mysa och sova middag...😍


Jag har väldigt mycket att plocka fram i butiken nu som är nytt.
Ska bli roligt att börja med det i nästa vecka...Eller om jag börjar imorgon bitti...kanske...
Tar sin lilla tid...men det är bästa känslan att göra om i butiken inför en ny säsong...


Marockansk keramik i form av stora fat och mindre skålar ska också plockas fram.
Detta stora är tokfint att bara ha ståendes framme som det är eller att servera något på det, eller lägga blommor, eller ställa ljus...
Japp, finns så mycket fint man kan göra med ett stort fat...



Första gången jag sår Cosmos hemma och det blev så fina!


Vi har fått en väldigt efterlängtad påfyllning av Klintas doftpinnar.

Min nya favorit blev Bärnsten & Tonkaböna.



Denna har dock blivit folks favorit för tillfället.
Prosecco & Vanilj.


Granatäpple & Mynta är en doft jag inte haft hemma innan heller.
Den är också "Wow".😍


Unika träskärbrädor som syns mycket i sociala medier just nu.
Fina att ha ståendes eller att duka upp på eller ställa ljus, vaser osv på.

Såg att en viss herre på Eklaholm hade dessa antagligen var det TV-inspelningen för de hade ordnat världens fest med bla operasångare och generöst och vackert uppbullat/dukat/arrangerat och då hade de i alla fall lagt upp bla vindruvor och färska blommor på sådana här träskärbräddor...ahhh....så vackert alltså!💗



Finaste kannorna till busiga buketter eller till bara några strån från ängen eller havet...


Yes, marockanska lyktor finns nu i butiken också.
Dessa är som konstverk och skapar så fina mönster när mörkret faller..



Mosaikbord från Marocko har nu också kommit till butiken och här skymtar det blå/vita.


Sommarpromenader ger tillfälle till många härliga buketter...


Den omtyckta krukan som nu kommit in till butiken igen.
Snart slut igen men i alla fall...😊


I nätbutiken uppdateras det med nyheter efterhand,

Hoppas allt är bra med dig.

Kram Mariette

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad mycket fint ! och lilla älskade kissen också...
Härlig årstid vi går till mötes nu.

/ Hälsningar Vendela