tisdag 25 augusti 2020

Kattlivat, kransar och lövljusstakar.


Tisdag och snart dags för stängning och jag längtar hem till min spännande spännande bok (och till min katt😊).
Har hållit på med blomsterdekorationer hela dagen så ommöblering och fortsatt fix i butiken nu när en ny säsong dragit igång har pausat en dag eller två.
Blomsterbeställningar går ju som sagt först.
😉
Men det är så härligt när man känner förändringen av säsongen i butiken, precis som den känns av ute nu...
Här har den fina fina guldpumpan hamnat...

Läggs med fördel ensam på ett lämpligt ställe i inredningen men jag kunde så klart inte låta bli att också lägga den i en krans...
Blev ju superfint det också!💛



På tal om katter,
 igår kväll när jag gått och lagt mig och precis somnat så vaknade jag av världens kattfight.
Alltså jag bara skrek av skräck!😂
Det är inte roligt när katter slåss! Ljudet och skriken....åh hemskt....och att bli väckt av det...
Puh...otäckt.
Tydligen var det så att Smilla och våra gamla trogna katt Elsa möttes i sovrummet, bägge tänkte gå och sova i vår säng och det blev inget roligt möte...😄
Tror nog de blev rädda själva också...
Jag menar tänk själva, intet ont anande ska man gå och lägga sig och då kommer konkurrenten....😺🙀



Den gräddiga kannan med prickar fick en härlig trädgårdsbukett.
Busig och operfekt.
En av alla fina nyheter i nätbutiken nu.

Och inspirationen till att binda kransar kommer med första doften av sensommar och annalkande höst...




 
 Igår var jag hos massören för första gången på säkert ett år.
Himmel så skönt!
Jag fick så galet ont i nacken i förra veckan och värken strålar ut i armen.
Har ju problem med ryggen annars men helt plötsligt gick det över till nacken också...
Alla dessa krämpor man får.
Man är inte ung längre.
😏


Avslutar med ett par bilder från instagram idag.
Kolla de fina väggljusstakarna som är sprillans nya!
De är så läckra!
Och har en antik silvrig finish.

Och..
En krans...


Solen lös så härligt under morgonen.
Men nu ska det visst bli lite sämre väder...
Nä...det gillar jag inte.
Vill fortfarande ha sol och den där känslan av hur vackert det är när hösten kommer smygande...

Kram och hej.
💜

Inga kommentarer: