onsdag 5 augusti 2020

Halland, Skåne...ut på tur....



Solhaga Stenugnsbageri
 gott och otroligt mysigt.

Hej där.

Dagarna rusar på och jag försöker vara ledig OCH klämma in jobb.
Vi har ju en liten kattunge nu som tar "mycket" tid men hon är så otroligt mysig så det är ju med glädje och något man vill, men där emellan försöker vi ta lite utflykter också.
Hur härligt är det inte att åka iväg med lite inplanerat och sedan ta det som det kommer...
Se var man hamnar liksom...
BÄSTA tycker jag!


I söndags höll vi oss i Halland.
Vi körde upp mot Halmstad och Steninge och hamnade bla här på Solhaga Stenugnsbageri.
Vi köpte bröd och bullar och valde att ta med det då det var ganska fullt och de skulle snart stänga men väldoftande bröd fyllde våra påsar när vi åkte igen så vi var nöjda.



Ett av stoppen vi gjorde var på Särdals Kvarn.
Det var en lite småmulen dag så utflyktsväder för många men skönt med plats så man inte behöver trängas, för det är det sista jag vill göra, det blir bara obehagligt.

Den halländska kuststräckan är bara så vacker och bjuder på så många ställen man spontant vill stanna till på och det gjorde vi.
Hamnar och hav är lite av vår favorit...😍


Vädret var ju smått blåsigt så inte alla ställen vi stannade till på blev nån längre stund men härligt med vackra vyer ändå.
Och sedan hamnade vi på en plats vid havet för fika av våra bullar från Solhaga när vi väl fått köpt lite kaffe också.😇


Hemma på kvällen klarnade det upp och jag plockade äntligen mina första solrosor för i år.
Bristen på sol och ganska sen sådd har gjort att det är segt med min lilla blomsterodling.
Men man får vara glad för det lilla.
Jag har haft en galet intensiv tid i butiken och inte orkat lägga krut på blommor hemma...

Så ändå så glad för dessa...
Älskar färgen.


Hoppas mina gula solrosor kommer igång också.
Köpte två olika gula sorter men de är sena nu...

Bricka i vattenhyacint och glasburk till ljus, eller som vas, är två av höstens nyheter som kommit till butiken.


Sommarkvällar.
Nu hoppas jag augusti bjuder på många sköna sådana....


Gobiten.
Hon sover så snällt i sängen hela natten...


Igår åkte vi till Skåne.
Närmare bestämt Mölle.
Självklart vill man då upp till den magiska utsikten vid Kullens Fyr.

Just nu har jag ett samarbete med Gaston Luga och kollar ni in på instagram finns där en en rabattkod.
Ryggsäcken är så snygg och bekväm att bära!
Älskar den!


Jag har nu tre olika ryggsäckar härifrån och tokgillar dem alla.
Snygg design och behagliga att ha på ryggen.



Naturum Kullaberg

Magnifika Kullaberg möter havet med äventyrliga branter och på berget kan man klättra, gå på grottvandringar, vandra osv...

Nu syns inte det här men det var galet mycket folk...

Vi körde ner i Mölle sedan för vi tänkte äta lunch på Krukmakeriet men näää...
Tror inte det...
Mölle var invaderat så vi kände inte för att stanna och trängas.


Vi åkte vidare och hamnade i pittoreska Arild.


Att promenera bland de gamla husen är härligt och se havet glittra mellan gränderna....




Ett stopp i Höganäs och saluhallen blev det också.
Vi köpte surdegsbröd och tryffelsalami och körde vidare.
(ja en runda nerom hamnen blev det bla också för jag ville så gärna se Marie från Husdrömar Siciliens hus..
Älskar det programmet)


Sen blev det lite andra mysiga stopp och kringelikrokiga vägar genom Skånes vackra böljande landskap.

En glass i hamnen vid ett spontant stopp...

Chark från Heberleins i Förslöv för att ta med hem till kvällens middag...

Älskar när det blir lite så där..."här kör vi ner"

Så ska semester vara.
Inte inrutat och helt planerat...
Ett bra sätt för mig att försöka varva ner...

Sen var jag upp till butiken och snabbjobbade lite innan det var dags att njuta av en sen middag med det där goda vi fick med oss hem i påsarna från utflykten.

Goda dagar med andra ord och massa massa kattungemys på det!
Ljuvligt!💗

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara kisse ! !

/ Kram från Vendela

Tulipa sa...

Ja hon är ljuvlig!

Kram Mariette