onsdag 27 mars 2019

Just nu.


Regnig marsmorgon...

Ni vet de där pinnarna man gör granar av inför julen?
Nu kan man ju göra ett rede och sätta på pinnen om man vill använda den även vårtid.💚

Fint att plantera några enkla vårblommor i!

En frosttålig blomma som finns i butiken nu är Gyllenlack.
Roligt att det finns lite mer att välja på som tål kyla tycker jag.
Gyllenlacken blommar sedan från vår till höst.

Här har jag satt en tvåfärgad Gyllenlack.


Igår hämtade jag ut min nya telefon, jippi!😊 (som jag väntat på i tre veckor!) så jag hade fullt upp med den igår kväll.😌
Tar ju lite att ladda ner alla appar igen mm om man nu inte är en sådan som säkerhetskopierar och för över allt, för det kan jag inte typ heller så det är bra med det)
Sen gäller det att komma ihåg lösenord till allt man ska ladda ner igen men det har flutit på bra.
Jag har det mesta nerladdat igen och börjar hitta bland nya finesser på den nya modellen (som är flera modeller nyare än min gamla så det är allt lite, eller ja mycket!, spännande!
En ny värld lite grann.
Att gå från en iPhone 6 till en Iphone XR är ganska stor skillnad.
Så man får läsa på bland alla tips i telefonen.😉

Men nu har jag läget under kontroll vad gäller den så att jag kan tänka på jobbet (och fortsätta planera för badrummet😅)

Idag har vi varit på HTH Kök och kollat tvättställsskåp och handfat.
Vi vill ha ett nersänkt handfat som är integrerat i bänkskivan och med kranen i väggen.
Så vi får se vad vi får för offerter på det vi gillade.
(lär ju inte bli billigaste men vi får avvakta och se vad det landar på)

Badrumsdrömmen frodas alltså))😉
Sen får man väl koka ner det till vad man känner är möjligt.


Väggkorg, tupp och krans finns i nätbutiken.


Ni ser skimmian där i bakgrunden?
Det är sådana vi säljer till jul men de är så tacksamma och blir så stora och fina och övervintrar (vet ej zoner på dem men här i våra trakter går det utmärkt).
De är dessutom så tacksamma att klippa av för snitt och dekorationer så satsa på en sådan växt om ni hittar det och vill ha något som är fint även vintertid.


Vårhälsningar från mig!

Inga kommentarer: