söndag 21 oktober 2018

I sin egen takt...


Söndag morgon och jag vaknar till en solig oktober höstdag.
I telefonen har det landat bilder från London sen jag gick och lade mig igår kväll.
Jag öppnar dem inte...fast att jag vill.
Nej jag väntar tills jag hällt upp mitt kaffe för det är som att öppna en present, 
jag kan inte bara kasta mig över det. Jag vill vänta för det betyder så mycket.

Små saker i vardagen som är så stora.


På fönsterbrädan doftar hyacinten i sin nya fina hyacintvas.
Grå med etsade ränder är den en liten skönhet.

Jag sticker ut och springer i skogen.
När jag kommer hem slänger jag mig på golvet för att stretcha, slår på TV;n samtidigt och där är Robyn som blir intervjuad av Tilde i TV4 Nyhetsmorgon.
Så himla fint och äkta.
Stannar upp och lyssnar...
Tänker att det är så skönt med någon som inte mest pratar ytligheter och låtsas som att allt är bra hela tiden.
Det där är så tröttsamt emellanåt.



Ja den hänger i fönstret har inte plockat ner den ännu men jag lovar den är inte tänd...
Bara på prov för fotografering.
😊


Jag tvättar, plockar undan, bakar en äppelpaj, redigerar bilder.
Sen går jag ut och klipper perenner en stund. Tänkte att det skulle bli fint men jag tyckte nästan bara det kändes sorgligt...
Det är ändå vackert när hösten får vissna ner i sin egen takt...
Och där på komposten när jag kommer med skottkärran för att slänga mina klippta blommor så ligger pelargonierna och blommar som jag slängt för flera veckor sedan...
De har inte gett upp,
 fast jag övergivit dem.

Knasigt när hyacinter och pelargonier blommar samtidigt...

Men löven fyller i alla fall trädgården nu och jag gör inte en endaste liten ansats till att ta bort dem.
De är välkomna att ligga där tills våren väcker liv i jorden igen.



Nytt jag lagt in i nätbutiken idag är det fina grytunderlägget i gjutjärn och hyacintvasen.

Igår fick jag ett infall i butiken och tog fram skridskorna och gjorde en lite vintrigare bild...


Mysigt med de nya gosiga tumvantarna...💚


Den där fisksoppan jag skrev om igår att jag skulle göra, hjälp så god den blev.
Lovar att skriva ner receptet sen i veckan.

Nu ska jag bädda sängar med nytvättade lakan...
Kolla London tips och njuta av resten av söndagen med tända ljus och att vi ännu är tre hemma runt middagsbordet.
Snart blir vi bara två...

Kram

Inga kommentarer: