onsdag 1 augusti 2018

Livets andra bröllopsdag, som nyss var...


Idag regnar det och det är så otroligt skönt!

Men det är också väldigt varmt, fuktigt och klibbigt.

Svalaste stället i huset är ovanvåningen så där tänker jag ställa mig att stryka snart framför ett öppet sommar fönster och med dagens sommarpratare på radion som sällskap.

Det är mycket man vill hinna inne nu när vädret inte visar sol som alla andar dagar men den konstiga kvava känslan gör att man blir lite långsam...
Ska i alla fall sätta igång att städa ordentligt när folk i huset börjar droppa ut på jobb och uppdrag.


Häromkvällen var det två år sedan vi gifte oss.
Livets andra bröllopsdag.
Det är fint det.💜

Här i Torekov gifte vi oss den 30 juli och kyrkan ser man bakom båtarna på andra sidan...


Här på stranden fotades en del bröllopsbilder.

Nu, två år senare...
😊


Då,
för två år sedan...
Vad tiden går...



Foto; Evis Renander


Bröllopsdagen, en av de största dagarna i livet.
Så mäktigt och fantastiskt att uppleva.




Det var faktiskt så att den ena ringen jag har på mig här på bröllopsdagen inte är den jag har nu.
Vi beställde vigselringar från Georg Jensen och en vecka innan vi ska gifta oss ringer de och säger att de inte hinner sätta dit diamanterna i den ena fusion ringen (en är rödguld och en är vitguld som tillsammans bildar en ring) så istället för att ha en halv ring (!), så fick jag låna en halva utan stenar så att ringen ändå var komplett.



Foto; Markus




Så på bröllopsdagen denna gång så passade vi på att åka till Torekov och äta middag...

Sedan avslutade vi med glass på stenarna vid havet.
Vilken Medelhavskväll det var!




Denna sommar har verkligen inte krävt någon utlandssemester för solen och värmens skull...
Igår var det så varmt så jag tror sista doppet från bryggan var efter elva på kvällen...


Fina minnen att spara när hösten sveper in oss igen med sin mörker och kyla.

Kram

Inga kommentarer: