onsdag 29 augusti 2018

Frukt, Klinta och höstpepp.


Så mycket frukt det är på träden i år.

Detta är min absoluta favorit sort;

Summerred

Ganska söt och får en så fin lyster och färg på skalet vilket jag gillar,
som ju gärna använder mina äpplen till mer än bara att äta och baka med.😊

Nu när en vecka gått (ja nästan) sen jag kom hem från Formex så har leveranserna börjat droppa in och det är så roligt!
Det är ett riktigt nytt säsongs och hösttecken det.

Jag tycker att man vill välkomna hösten med att göra något nytt hemma.
Sen kan det vara allt från att planera fint utanför dörren, till att byta kuddar, sätta fram ett annat doftljus, pynta med pumpor och grenar med bär, ställa nya fräscha växter på fönsterbrädorna...
Ja det är så mycket olika saker som ger den där "ny känslan" men det ska i alla fall vara något som ger en go känsla i magen av välbefinnande och mys.
Liksom som att säga "Hej hösten välkommen in i våra liv nu."



Det kan tex vara ett fräscht doftspray som sätter tonen och som ger en riktig lycko känsla att spraya lite med, extra gärna när man precis städat, det gillar jag.😉
Kan inte bli en bättre nystädat känsla! Och man älskar sitt hem lite extra))
😊

Klintas doftoinnar är också så fina i sina dofter och de är också en prydnad att ha framme.

Nya dofter för hösten 2018 är "Ros" och "Japansk Körsbärsblom".
Ni hittar dem nu i butiken och nätbutiken.


Idag fick jag leverans av goa Tina med klädmärket Mix By Heart som jag skrev om i mitt Formex inlägg.
Kolla instastories så länge om ni är nyfikna.

Mer bilder kommer här så fort vi hunnit fota lite.

Men min fotograf har ju åkt till London så nu blir det tuffa tider...snyft...

Ok, nu säger jag hej och önskar er en fin fortsättning på dagen.
Ska se om jag hinner testa ett nytt "projekt" jag har i åtanke.

Höstinspiration var det ju))😊

KRAM

Inga kommentarer: