söndag 17 juni 2018

Sommarens pastasallad nummer 1.


 Sommarens bästa pastasallad det tror jag är denna!
😊


Hej där.

Hoppas helgen varit bra.

Jag har målat, fixat och gjort lite allt möjligt.
Vädret var ju inte strandväder denna helg utan mera "tid att få något gjort hemma".
Så så har det blivit.

Älskar sommaren.

Älskar ljuset, 
dofterna 
och hur mysig är inte en sommarkväll med många tända ljus och musik...
Man skulle vilja stanna tiden en stund...




Lite trädgårdsrosor hamnade i vasen här ute denna helg.
Älskar ju höga vaser med blommor som tar för sig och är lite operfekta där de står.


Till det vi lade på grillen igår så gjorde jag faktiskt årets första pastasallad, (!!), har inte blivit en enda innan i år.
Bara andra goda tillbehör och mycket potatis och nya favoriten bulgur med någon fräsch smak på..

Men,
 vi fick sååå god pastasallad på kalaset hos min bror och hans familj för någon månad sedan så jag var ju bara tvungen att be om receptet.
😉


(det mesta av det jag har på bordet finns i butiken)

Och jag tänkte att ni nog också ville ha receptet så det kommer här så klart!

Goda recept är till för att delas eller hur?!


Pastasallad i sommartider.

1 sats, ca 4-5  personer

400 g pasta tex gnocchi eller någon annan variant som röran kan "fastna" och gotta sig i...
1,5 dl sweet chilisås (minska lite om du inte gillar för starkt)
1,5 dl gräddfil
1,5 dl majonäs
3 dl creme fraiche
3 msk honung flytande
1,5 paprika röd och gul
3/4 gurka
Soltorkade tomater efter smak och tycke
1 rödlök
gräslök finklippt, ganska mycket...!
1/2 kruka färsk basilika strimlade blad

Koka pastan. Blanda ihop alla de krämiga ingredienserna.
Hacka grönsaker, strimla soltorkade tomaterna och blanda i den krämiga röran.
När den kokta pastan är kall blandas den i.
Strö på flingsalt.

(ev mera av någon ingredienser det är efter smak och tycke!)

Låt stå några timmar så att den gottar till sig!
Viktigt!
Kan gärna göras dagen innan och då är det bara att blanda mera mängd av såsen när den ska plockas fram och röra om så att den är riktigt kräääämig fortfarande. 😊

Älskade denna pastasallad!

Tack R för receptet!



Ikväll grillar vi hemmagjorda hamburgare. 
Sen har jag bakat en ny kaka som ska provsmakas.

Ja, det ska vara gott att leva eller hur?!😉

Träning och extra god njutar mat...är en bra helgkombo om ni frågar mig.
💚

Kram Mariette

Inga kommentarer: