fredag 29 juni 2018

Fri frakt idag på kläder och ett Sommarpratare i P1 tips!


Fredagsfint.


Hej i sommaren och tokvärmen.
.

Idag fredag har vi
 fri frakt i nätbutiken på kläder smycken och assecoarer!

Välj Hämta hos Tulipa när du kommer till kassan så går frakten in på 0:-

-Gäller ej i kombination vid köp av andra varor.-


Älskar denna Leo klänning.
Så därför blir det extra bilder på den idag.😊
Både snygg och så otroligt skön.




Smile it`s Friday.
😊

Denna helg blir det kalas för Eric som fyller 14 år på måndag, så senare ska jag hem och städa och baka och duka långbord och ja ni vet allt det där man gör inför kalas.
Släktmiddag på G med andra ord.

Hoppas bara min pappa börjar må bättre snart också...
Det har varit lite dåligt med det sen han kom hem från sjukhuset vilket var i söndes.


Så några små bilder från butiken...

Lejonkroken i järn är bara så flott.


Fjärilstavlorna...
Jag har en på väggen i hallen hemma, kombinerat med annat djurmotiv från Hagedornhagen.




Bästa fredagen till dig och Tack för att du kikar in.
Trots sommar och sol så kör jag på som vanligt med bloggen efter bästa förmåga.
Igår glömde jag totalt bort instagram men ganska skönt faktiskt...
Kan känna mig lite lite mätt på just instagram just nu, vet ej varför...
Tror kanske för att det känns som att jag kan skriva mera här och att instagram blir "ytligare" även om jag tycker att det är ett bra och snabbt sätt att kunna dela med sig av något.

Allt har sin tjusning.


PS; Lyssnar ni på Sommarpratarna i P1?

Jag lyssnade på Mouna Esmaeilzadeh på kvällspromenaden genom sommaren igår.
Så bra! Man blev så glad och hoppfull av det hon delade med sig av

Bla så här står det i beskrivningen av hennes sommarprat;

"Läkare, hjärnforskare, entreprenör, 38 år. 
----

Mitt program handlar om hur du kan leva längre och lyckligare, upptäcka fler mirakler och varför framtiden är ljusare än du kan föreställa dig."


En av de saker hon säger i sitt sommarprat är;
"Hjärnan attraheras tio gånger mer av dåliga nyheter än av positiva". (!!)

Kan vara bra att tänka på ibland när man tycker att allt man hör i nyheter på TV, radio och tidningar och runt omkring är elände och vart är världen på väg tankarna kommer...

Lyssna på detta så får man sig en tankeställare.



En lycklig fredag önskar jag oss alla.

Kram  Mariette

Inga kommentarer: