torsdag 21 juni 2018

Så blev det midsommartid...


Vad konstigt det känns att det redan är helg imorgon...
Men det blir ju så med en kort vecka...

Förra helgen målade jag här vid uteplatsen.
Det var alldeles vindstilla och otroligt skönt på lördagen när jag gjorde sista strykningen...
Jag stod där med min kaffekopp, shorts och linne och bara njöt av stillheten 
och att måla.😊


De fina stora hortensiorna vi har i butiken nu är så vackra...
Jag är väldigt svag för rosa...


Jätteverbenan börjar skjuta i höjden och visa sina lila blommor...


Jag silade också min flädersaft och hällde på flaskor.
Två åkte direkt in i frysen. Så gott att kunna plocka fram smaken av sommar när man behöver det.



Jag bakade lite också, så klart.

Den här kakan var en riktig hit med nutella, choklad och råsocker...
Recept kommer en annan dag.


Annars har det varit en jobbig vecka.
Sjukdomar och oro och mycket grubbel.
Inte så mycket glädje.

Jag hoppas på en fin helg nu i alla fall och önskar dig det samma.

Imorgon midsommar afton har vi öppet 9,30-12.
Midsommardagen stängt.

Välkomna.

2 kommentarer:

Petra sa...

Sjukdom och oro tar mycket kraft. Passa på att njuta och vila när du kan. Önskar dig en riktigt fin midsommar. Kram.

Tulipa sa...

Tack fina Petra.

Önskar dig en härlig midsommar helg.

Kram Mariette