måndag 4 juni 2018

Sommar för hela slanten, och så lite jul på det.


Så går dagarna och sommaren likaså.

Vem vill sitta vid en dator när man kan njuta av livet utanför skärmen...

Och helgen som gick var ju bara strålande fantastisk.
Som att vara vid Medelhavet eller långt fram i juli/augusti månadsmässigt.

Det är bara att njuta även om jag längtar efter regn till trädgården nu.
(regn på natten vore toppen...😊)



Så det blev hav i helgen, 
grilla och grilla, 
kallt vitt vin, 
massvis av jordgubbar, 
lite finklänning, 
trädgårdstid 
och pyssel och solstol.

Toppentid helt enkelt.

Ja och så luktade jag så klart på en och annan blomma.

Dessa vita pioner som jag håller en här i handen doftar sagolikt och mycket blomsterparfym



Genom sommarkvällen...


Svenska jordgubbar...hjälp så gott och så smakrika.
Långt borta är de hitskeppade man kanske köpte för en tårtas skull när det inte var säsong i mars/april...
(man borde inte ens köpa dem då för de smakar inget alls...)


Dessa vaser formgivna av Cajsa Carlenius, "celler", är perfekta till sommarens blommor.
Finns i nätbutiken.


Låga vaser är alltid praktiskt.
Här med en pion och akleja.


Spenderat tid här har jag också gjort förstås.
På uteplatsen.




En av de sötare sommarblommorna tycker jag är cosmos.


En favorit i sommartider.
Även kallad Rosenskära.


Idag måndag åkte sommarklänningen på och så for vi över bron till Köpenhamn.
Till "tomteland" kan man säga...haha...
Lite galet i denna värmen men himla roligt.
Inköp inför julen stod på agendan (inte för min del men jag var med som smakråd).
Vi blev serverade kaffe ur tomtemuggar, julservetter, julunderlägg, massvis av tomtar, änglar och belysningar var dagens fokus och till lunch blev vi bjudna på världens smörrebröd.

Danskarna de kan de.😊


Hoppas ni haft fina dagar och en bra start på veckan.

Inga kommentarer: