torsdag 26 april 2018

Årets pelargon, krukor och trädgård.


En mindre modell på regnmätare som är perfekt att sticka ner i en kruka vid entrèn, på terrassen osv...

Vi har nu även fått hem stora regnmätare som sticks ner i rabatten men de har jag inga bilder på ännu.

Det har ju varit högtryck på leveranserna denna veckan.😊


Fina fina krukor från Tine K.

Vi kan dessvärre inte skicka de stora krukorna för det är pall som gäller om de ska skickas då de är blytunga.

Men för er som bor i krokarna så kan man nu köpa dem i butiken.

De är sååå snygga!


De "mindre" rillade krukorna har vi haft innan och är en storfavorit!
Älskar mina hemma som sagt.
Även dottern har insett hur snygga dessa är så också  hon har dem på sitt rum efter eget val och önskan.


Bilden nedan lade jag ut på instagram igår.
En bild som jag tror jag tog förra sommaren...(men minns ej helt hundra, hemifrån oss är den i alla fall...😊 och här är en liten samling av nyss nämnda krukor, finast i alla lägen tycker jag)
Och så är det något med dessa krukor som gör att blommorna framhävs så fint också...



Dessa Tine K krukor har vi också fått påfyllning av.


Årets pelargon som vissa kallar hortensia pelargon men har namnet "Picotee Pink."
Sortens blomställningar har ett för pelargonsläktet unikt utseende och de liknar hortensians klotformade blomställningar.


"Picotee Pink" är en lättskött skönhet för fönsterbrädan och sedan ute från maj tills att frosten kommer.


 Årets pelargon finns nu i butiken.💚


Alltså det är något speciellt med pelargonier...

En pelargon behöver näring, vatten och bra ljus.
Välj kruka med rejäl volym och en jord av bra kvalitet.
Det enklaste när det gäller näring är att blanda långtidsverkande näring i jorden då den löses ut under lång tid och ger pelargonen vad den behöver.

Blomsterhälsningar.
💚

Inga kommentarer: