söndag 14 januari 2018

Sånt man gör när vädret är grått och favorit muslin.


Städar, rensar och röjer.
Passar på när vädret ändå är så trist grått att man lika gärna kan stå med näsan i en garderob.

Skönt att få sånt undanstökat dagar som dessa.
Herrejösses vad man samlar på sig fast att jag tycker att jag inte behåller så mycket utan rensar bort under tiden och åren som går...
Men det samlar sig ändå minsann))😉


Tog en paus i det arbetet och flyttade runt lite på mina blommor.
Tände ljus och tog en fika.



Kartell lampan som nu är ersatt av den vita lampan på tidigare bilder står nu här på svarta skåpet, (bild nedan).
Jag har fler lampor i detta rum nu än innan jul,men det behövs verkligen så mörkt som det är och man vill bara lysa upp varje hörn.


Urna och svart ljusstake finns i webshopen.


Fixade lite musli idag också.
Det var länge sedan faktiskt.
Så gott!

Och receptet är så lätt att det sitter i huvudet;

5 dl havregryn
5 dl fiberhavregryn
ca 1/2 påse sötmandlar som hackas
1 dl linfrö
2 dl solroskärnor
råsocker i den mängd man behagar
1 dl kokos
2 dl vatten
5 msk matolja

(vill man kan man smaksätta med kanel och flera fröer och gryn så klart!)

Ugn 200 grader tills den fått lagom fin rostad färg.
Viktigt att röra under tiden med jämna mellanrum!

Lägg över russin när den är klar.



Så gott tycker jag.
Till både mjölk och fil.

Ja den går faktiskt åt så hårt här hemma att ibland får jag gömma lite för mig själv så den inte redan är slut...haha...

Hoppas ni har en bra söndag!

Inga kommentarer: