lördag 27 januari 2018

Om stort och smått...


Lördag och det känns minsann som att det är vår i luften.
Jag vet att man bedrar sig men det gäller att ta vara på den känslan när den dyker upp och njuta!

Älskade ljus, det känns som att livet återvänder lite varje gång när vintern viker...


Ni som brukar läsa här vet ju att jag älskar att möblera om.
I stort som smått.

Så har det alltid varit, även när jag bara hade ett rum hemma på Dalavägen att möblera om i...


Just nu står mitt bambubord från Tine K Home i stora rummet.
I väntan på att komma ut i uterummet och det blev otippat bra här.

Lätt att flytta på och mysigt att pynta upp med med blommor och ljus.


Denna helg ska vi fira födelsedag.
Och så kommer det bud om döden, en vän till familjen.

Livet.

Man blir så påmind...
Att leva medan man kan...
Ta vara på det man har...och inte rusa på för mycket och att inte hänga upp sig på oväsentligheter....

Det är så futtigt i det stora hela när man betänker att inget varar för evigt....




Idag packar vi många paket eftersom det är kampanj i nätbutiken/butiken med köp tre rea varor betala för två. (vi bjuder på den billigaste rea varan)

En sak som finns med på just rean är ljusstaken ovan.
Jag älskar min!
Så fint med lite höjd och den passar så fint även i fönstren när man vill få upp det lite och inte ha allt på en lägre nivå.


Citroner och citron ljus.
Älskar citrusfrukter speciellt om vintern.
Citroner i vatten och sallader och mat och apelsiner som kvällsgott!



Det blommar!


Ta vara på dagen.


Kram från mig

Inga kommentarer: