tisdag 23 januari 2018

Att göra det bästa av januari.


Januarifröjd är vårens blommor, grenar och knoppar.


Ja så blev det tisdag.
Igår kände jag mig riktigt risig och kass men som tur var så var det bortblåst när jag vakande idag morse...
Så jobbigt att vara sjuk ju men det är såna tider så får man vara frisk får man väl vara glad))😊
Kanske alla främmande baciller från storstan som spökade lite.
Det  blir ju en del handslag och kramar när man är på mässa.



I januari och februari behöver man verkligen göra saker som glädjer en.

Som ger energi och kraft och glädje när mörkret är som det är.

Jag får inspiration av blommor som detta här, ett hopp om ljusare tider och så får jag glädje känslor av att pyssla och fixa och förändra så nu har jag börjat måla på de där väggarna jag funderade på...
Perfekt sysselsättning nu.
Och det är bara ett litet projekt men det ska ju ändå tas tag i...
Jag insåg att jag alltid målar något hemma efter julen när vintern känns seg.
Peppande att göra sånt tycker jag.


Hållaren med sax och snöre finns i butiken.


Till butiken har vi fått hem magiskt fina scilla i stora lerkrukor.
Hur maffiga som helst!

Och första leveransen från Formex!
Dessa knoppar som jag suktat över lite innan men inte visste vart jag skulle få tag på dem.
Så gissa om jag blev glad när jag fann dem i en monter på mässan.

Jag har nämligen sett dem hos några andra på deras möbler och det är så elegant och stiligt!


Så nu finns grekiska nycklar i både guld och silverfinsih...


 Samt knoppar "diamant" med kristallslipning och 24 karats guldplätering alternativt silverfinish på fästet i nätbutiken.


En sån här eller två på en möbel och den når andra nivåer!😉

Älskar såna här fina detaljer för det gör såååå mycket.


Nu blir det lövbiffsrullader här till kvällsmat.
Gott!

Hoppas ni haft en fin dag!

Inga kommentarer: