tisdag 13 september 2016

Nya sjalar, och hur man får bort sina lösnaglar!


Igår eftermiddag hann vi fotografera dessa nya sjalarna från Lo-ika.

Sjalar som är sååå sköna (och snyggt!) att vira runt halsen så här när vi lämnar sommaren.

Både t-shirten och kavaj/koftan på bilden finns i butiken.


Blått är flott...


På bilden ovan;

Sjal Margit blå, kavaj Havanna svart, t-shirt v-ringad vit. Lo-ika.
Min nätbutik.
Stuprörs jeans Zara.



T-shirtarna har sådana där fina "råa" kanter.


Även örhängena är Lo-ika.
Jag gillar verkligen deras grejer och att de blivit extra mycket i ropet sista tiden är roligt!


Personligen gillar jag inte för tjocka sjalar. Jag tycker det blir klumpigt runt halsen men dessa är precis lagom utan att bli för mycket.

Brunt är alltid snyggt...


Hej Hopp!

Morgon kaffe och finger i aceton och lite bloggande.
Vi börjar tisdagen så...

Vaddå finger i aceton tänker kanske ni...

Ja jag satte ju på så fina naglar till att vi skulle gifta oss.
Och de är ju ingen barnlek att få bort om man säger så.
Efter en månad började det bli dags att få bort dem då de egna naglarna så klart också fortsätter växa.

Googlade och testade...
Hmm...Aceton, bomull och aluminiumförpackning runt naglarna i ca 30-60 min skulle få lösnageln att lossna, Nej, funkade inte...
Dessa lösnaglar är dessutom STENHÅRDA så man klipper dem inte, man måste fila men problemet blir ju att få bort HELA nageln.
De sitter som berget och det är hemskt när de börjar lossna men inte släpper och man fastnar med dem och så hänger de kvar i skinnet...uuuuhhhh...
Nej, alltså.
Inget för mig egentligen detta med lösnaglar som dessutom jobbar med blommor och jord...
Men så klart man vill ha finaste naglarna och tip top när man gifter sig, men sen skulle jag inte göra det igen faktiskt...
Så himla opraktiskt när man ska jobba och greja,

Enda sättet att få bort naglarna upptäckte jag var att sitta en timme med fingrarna, ett efter ett i ren aceton, sedan kunde man ta bort nageln, ibland lättare, ibland svårare...
Så man får inte ha bråttom om man säger så...
Jag är snart av med alla mina lösnaglar, och vilken lättnad det ska bli för de är ju definitivt inte snygga längre! Ser ut som en gamlings naglar som börjat gulna och vara konstiga...


Ja, det var lite lösnageltankar.

Har ni satt på lösnaglar någon gång?
Bra eller dåligt?

KRAM!

4 kommentarer:

Birgitta sa...

En gång och aldrig mer! Fyra månader efter jag tagit bort dem BÖRJAR naglarna se ok ut, iaf inte gula, knaggliga, mjuka och flisiga. Har svårt att få fina naglar, fläker dem lätt trots att de är hårda så jag kände mig så fin med lösnaglar. Men det är inte värt det... Isf får man fortsätta att ha det hela tiden och det är inte riktigt " jag". ! Nu skall jag köra Arganolja och hoppas de blir bättre. Vet ju att andra har lösnaglar som funkar för dem men det var inte min grej. Kram och tack för allt du delar med dig och låter oss bli inspirerade av! Birgitta

Tulipa sa...

Hej Birgitta.

Tack för din hälsning!
Nu är jag äntligen av med alla mina lösnaglar och det känns såååå befriande... Men mina naglar känns ok nu efteråt. Det värsta var att bli av med dem. Inte kul alls... Har dock läst om ganska många som kände att deras naglar var helt förstörda efter att lösnaglarna tagits bort... Så illa var det inte för mig, tack och lov, men nu ska de få vara ifred och bli starka.

Tack själv och roligt att du läser och blir inspirerad!

Kram Mariette

Helena sa...

Nej det har jag aldrig och kommer aldrig göra det heller. Som du har jag fingrarna i jorden mycket, bakar, har bebis och ja, jag gillar det inte. Har jätte puttiga naglar själv men så är det!!

Helena sa...

Nej det har jag aldrig och kommer aldrig göra det heller. Som du har jag fingrarna i jorden mycket, bakar, har bebis och ja, jag gillar det inte. Har jätte puttiga naglar själv men så är det!!