söndag 19 januari 2014

Mera Formex...

 
Miljögården
 
God morgon vintersöndag!
 
Här har vi nu avnjutit en lång hotellfrukost...
Det är ju så galet gott med hotellfrukost, att få välja och vraka bland lite av varje är lyx...
Sen tog vi det lilla lugna och satt kvar och snackade länge innan vi nu snart ska ge oss iväg.
 
Här kommer en fortsättning med lite diverse bilder från mässan igår.
Jag körde på och gjorde så mycket inköp jag hann, dvs så mycket man nu hinner på en dag.

 
Jag har handlat från flera av mina "gamla" leverantörer och så några nya förstås.
 
Bilden ovan är från PB Home, deras saker har jag sålt ett bra tag nu...
Gillar dem verkligen. De hänger alltid med och känns alltid rätt samtidigt som de har mycket som känns klassiskt och stiligt och lätt passar in i de flesta hem.
Tidlöst och vackert men modernt.
 
Ljuslyktorna nedan har blivit väldigt instagrammade har jag sett, givetvis är de beställda.
 
Superfina!!!
 

 
En vägg med bara notblad hos PB Home.
 
 
Olsson & Jensen.
Ännu en av mina favoriter.
Läckert och personligt med en touch av vintage och fina material och udda ting med elegans.
.


Koppartrenden håller i sig.
Hem kommer bla dessa lyktor från Olsson & Jensen.
 
Beställt i koppar är tex även lampor mm.
 

 
Medan jag shoppade och skötte affärer roade sig mitt sällskap och gick och kramades lite med Pernilla Wahlgren...haha...som satt på plats i sin monter där hennes fina kläder såldes.
 
 
Blomsterprakt i entrèn till Nordals monter...
 
 
Hos Affari frodades vårdrömmarna...
 
 
House Doctor glimt...
 
Lampan nedan har jag också sett både här och där på instagram och bloggar, läcker...
 

 
Somriga ljuslyktor i glada färger, ljuvliga att blanda på ett bord för härlig effekt!
 
Kan säga att jag beställt en hel del möbler denna gången.
Förutom våra gamla vintage möbler så har även serien med möbler med betong ovandel blivit väldigt poppis så nya sådana i olika modeller kommer hem, liksom mindre vitrinskåp, halvmåneformade nytillverkade bord mm.
 
 
 
En annan ny leverantör blir Lo-ika.
 
Så coola smycken med mycket Peace och tuffa material och kombinationer.
Kikade på dessa redan förra säsongen men nu kommer de också till oss.
Roligt. Ser fram emot det. De har även supercoola väskor, sjalar, skärp mm.
Kanske kommer senare.
Jag har beställt smycken, kuddar (som den på bilden nedan tex), glitterväskor för tex smink eller telefon och mobilfodral.
Galet härligt fint! Sånt man blir glad av och som sticker ut.
 

 
Iris Lights är en leverantör hos oss sen länge.
Som tur var lade jag en order här redan för en vecka sedan så man kan hinna få leverans liiite tidigare än alla mässbeställare, för dessa är det tryck efter...
 
Detta var väl i princip vad jag hann fota mellan mina inköp.
Hade gärna fotat mera men prio ett är ju inköpen.
 
Men alltså,
en vår med mycket att se fram emot blir det.
Både från nya som gamla leverantörer.
 
(Längtar redan till nästa Formex.)
 
Kram
Mariette

2 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Åååh, vad sugen jag blev på det lilla miniväxthuset, så fint! Jag håller med dig, PB Home har de absolut finaste grejerna. Förut bodde jag nära den stad där de har sin huvudaffär och de hade outlet varje torsdag. Blev ju tokig av ha-begär, ha ha!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad mycket inspiration du bjuder på! Kul att se så många olika lyktor/ljuslyktor, mängder med färger och material. Smyckena ser superfina ut. Ja och hotellfrukostar är lyxigt. Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina