fredag 24 januari 2014

House Doctor vår/sommar 2014

 
Alla bilder House Doctor
 
 
Åh fina fredag!
Så skönt med lite helg...
 
Kan knappt fatta att det redan är en vecka sedan vi åkte till Stockholm.
Oavsett årstid så går dagarna så fort så fort...
 
Denna helgen ska det firas födelsedag...
Jag har givetvis nya recept jag ska testa...
Jag längtar efter en joggingrunda i dagsljus (får ju bli kvällar i mörker om man ska komma ut under veckorna).
Och så behöver jag jobba lite mera också.
Ta tag i lite mer beställningar.
Som tex House Doctors.
 
Väntar fortfarande på deras katalog!!!
Visst kan jag lägga ordern över nätet men katalogen brukar inte vara så här sen! Och på mässan hade de också delat ut alla när man kom dit och frågade...snyft...
 
Hur som helst.
Här är lite inspirationsbilder från senaste katalogen.
 

 
Trenden med glas, och gärna då färgat glas, och stora flaskor är stor...
Roligt är att sådana säljer vi billigare än vad jag kan köpa in dem för från leverantör eftersom vi får fatt i sådana vintage och har en hel del ute i antiken.
 
Ibland får man faktiskt påminna sig om vilken "skatt" och tillgång man har i och med att man även säljer antika och äldre saker.
(man blir lite bortskämd med det, vilket blir så uppenbart när man jämför priser mot om jag skulle köpa in nya flaskor)
 



 
En flasksamling))
 
Snyggt!
Har en egen sådan under fotoväggen hemma...
 
Ibland kan det vara svårt att fylla upp rum med högt i tak och då passar det med lite större föremål och inte för smått, det blir lätt plottrigt då.
 
 
Bambustegarna har vi hemma i natur och svart.
Tänkte att en skulle flytta hem till sovrummet...
 
 
Är lite sugen på att fixa till en för tillfället tom vägg där.
 
 
Ha en riktigt bra fredag!
 
Kram Mariette

3 kommentarer:

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com sa...

Hi! Love house doctor items and with green plants, just a dream. I'm also "green" straight this Moment, in my last posts;-) with black and White is green a dream! Hug, B.

Nilla Tankebubblor sa...

Supersnyggt! Ha en fin fredag!

dammråttor och rabarber sa...

House doctor är alltid inspirerande! Gillar verkligen det gröna med det skira ljuset, glasvas med gröna blad eller gräs. Så enkelt men snyggt.
Fin fredag till dig! /Lisa