tisdag 14 januari 2014

Att ta sig igenom vintern...

 
Må bra saker som behövs denna tid på året, mer än nånsin, är ju om ni frågar mig frisk luft och helst lite ljus innan det mörknar igen, frukt och härligt uppiggande som gröna fräscha växter på fönsterbrädorna, någon snittblomma på köksbordet och så ljus, ljus, ljus.... Både i lampor och ljuslyktor,- annars känns det nästan som att det här mörkret sväljer en med hull och hår...
 
Bland det bästa jag vet är att komma ut och springa, och det är ju ingen nyhet för er som brukar läsa här. Igår kväll precis när jag skulle ge mig ut så började snön falla i mörkret...
Hade ingen större lust att sticka ut då faktiskt, men ibland får man ta sig i kragen och ge sig iväg ändå...Man ångrar ju sig aldrig efteråt och det är det som är motivationen när man vet hur bra man mår av det.
Såg faktiskt nästan ut som en snögubbe när jag kom hem sen...haha...
 
Och vad är då sen mysigare/belöningen, efter en varm dusch, än att tända ljus, krypa upp i soffan, igår blev det med en fruktsallad och njuta av en mörk vinterkväll och veta att man varit "duktig" ...
 
Just nu på soffbordet står dessa fina ljuslyktor som har ett magiskt fint skimmer...
 

 
Ljuslyktor Tulipa
 
God  vinter tisdag på Er!

1 kommentar:

Källeboda lantliv sa...

önskar jag hade din motivation ...å ork ..springa ger massor av energi ..jag vet ! hoppas jag kommer dit igen ...du är en förebild för många med din kraft å energi ..kram jeanette