torsdag 31 januari 2013

Läckert!


Alla bilder Bolig Magasinet/ Foto Thomas Dahl


Hallå på Er!

Här över Halland har vi idag en storm...
 Otäckt när det blåser mer än vad det ska men idag är det ju inte så man behöver vara rädd för att gå ut i alla fall! 
Glömmer aldrig stormen Gudrun...Fy vad läskigt när allt slocknade och det var kolsvart ute, och man hörde hur träden föll runt omkring och man tänkte "Ramla bara inte på huset"...
Min pappa fick såga sig hem till oss för att hämta hem min mamma den natten! (som var hos oss den kvällen och höll mig och barnen sällskap medan mannen nog var och försökte rädda tak och annat!!)

Men nog om det!

Denna lägenhet gör mig lycklig att se på!
Helt otroligt läcker tycker jag!
Älskar mixen av material och färger och personlighet.

Kolla första bilden, där har vi stolarna jag vill ha, (om ni minns söndagens inlägg!)


Olika nyanser av grått och brunt, och så det klatchiga gula!


Köket är ett gammalt HTH kök som målats om och fått nya läderhandtag.





En del lastpallar i denna lägenhet.
Här som botten till sängen...
Stegar anvands både som tidningsförvaring och som klädhängare.
Svarta liknande som skymtar där borta i hörnan har vi beställt hem från House Doctor.


Taklampa Lisbeth Dahl.



Lampor i olika storlekar över matbordet.
Mycket fina kinesiska tryck på väggarna...


Sminkbord med plats för två!


Vacker klädförvaring.
Krokar målade i samma nyans som väggen gör det enhetligt.




Coola lampor och andra tuffa prylar fanns det gott om här.
Blev riktigt inspirerad av denna inredningen.

Fram för mer kul detaljer.
Och att mixa design med antikt/loppis.
Det gör sig så snyggt ihop.


Förresten, såg ni Mia på Grötö igår på TV4?
Där är väl härlig inredning i hennes mysiga inspelningshus...
Sååå fina detaljer, och ja, en fantastisk utsikt att toppa det med också!
Ett riktigt bra program tycker jag.

Ha en mysig dag!


KRAM

6 kommentarer:

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej på dej!
Håller med, underbara färger på bilderna - jag gillade sovrummet speciellt!!
Oh, ja "Mia på Grötö" älskar jag. ljuvig "stuga" dom e i!!
Ha det gott i stormen.
Annika

Annas röda stol sa...

Härliga bilder!! Ja fy för storm, Gudrun glömmer man inte, vi var drabbade då ingen el och vatten på två veckor och nedfallna träd överallt. ;)) Kram

STENLYCKA sa...

Vilket härligt bilder!
Stolarna Louis Ghost har vi i vårat kontor/arbetsrum. Kan verkligen rekommendera, de är så sköna att sitta i.
Önskar dig en fin torsdagskväll!
Kramar
Raina

Malin`s Diner sa...

Jag skrattade högt när jag tittade på programmet igår, såå kul! Pont Rogare, bland annat och när MIa sa "Ja, vem gillar Remouladesås när de pratade om Thousand Island. Hihi, så kul! Ja, ett riktigt mysprogram helt enkelt!

När det gäller inredning så kan de där danskarna minsann, så är det. Även när det gäller mode så kan de.

Kram kram

Anonym sa...

Tack för dina fina bilder och inlägg! Eva

Källeboda lantliv sa...

Ja så inspirerande bilder .. Mia på gröt ö gillas härmed ! Kram Jeanette