fredag 11 november 2011

Vilsamt vintervackert...


Alla bilder Allt i Hemmet

Hej Soliga Fina Fredag!

...för solen lyser och folk är pigga och glada och faktiskt börjar julen hitta ut i uthuset idag...
Var ändå tvungen att ta ut en större möbel som stod längst in och då får man ju fylla på med annat, lämpligen lite jul!

Detta hem kanske känns igen från förra året då det publicerades i Allt i Hemmet?
Jag tycker det är sååå fint! Älskar färgerna och möblerna, det är så där vilsamt vintervackert som jag gillar bäst. Julskimmer som man inte tröttnar på alltför snabbt!
Skulle förresten vilja ha en riiiktigt stor tavla, som finns i detta hem, det är effektfullt...

 Samla glimret i en korg...

 Dukat för vinterns fest.
Och återigen den fina fina lärken...

(Enligt en utfrågad dansk kund så stämde det att de hade lärk till jul som vi ju skulle undersöka,- om ni minns måndagens inlägg!)


Man skulle haft ett kök utan ovanskåp. Fräscht och luftigt.

Ha nu en riktigt go dag och tack och tack för snälla hälsningar om TV-inspelningen.
Att ni vill läsa min lilla blogg är verkligen hedrande tycker jag!

MÅ SÅ GOTT!
Kram
*M*

12 kommentarer:

Sussi sa...

Visst är det ett härligt hem! Så luftigt och fräscht! Och lärk är väldigt dekorativt, känns som om man inte skulle tröttna lika fort som med allt granris....
kram
Sussi

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Mariette.
Det är verkligen ett underbart hem... Hemtrevligt, festdukningen är så vacker.
Ha en skön fredagskväll.
Kram
Jessica

Jenny sa...

Vilket härligt hem!

Ha en riktigt trevlig helg Mariette!

Kraam Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt hem.Önskar dej en mysig fredag.Kram Rita ♥

Kamilla sa...

Lärk är verkligen vackert. Tyvärr har vi inget lärkträd där jag bor... Ha en superskön fredag! Kramar till dig

EvaB sa...

Precis en sådan öppen spis hade vi i mitt barndomshem i Knäred. Visst är den fin! Tyckte om det dukade middagsbordet också. Vilsamt är rätta ordet.Måste iväg och inspektera stora lärken i vår andra trädgård. Den har blivit för stor och skulle egentligen ner, men kanske inte ändå...

God o glad fredagskväll!

Anonym sa...

Tack för din underbara blogg! Eva

Källeboda lantliv sa...

Vackra bilder .. Du bjuder på .. Trevlig helg ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag är också så sugen på lärkträd nu till jul och jag har hittat några som finns inte långt därifrån vi bor, ska försöka komma dit och se om man kan hitta någon kvist som kanske har blåst ner eller så.
Ha en bra fredagkväll.
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
så härligt vackert och så kul med tv inspelningen: ))
ha nu en mysig helg!
kram
sandra

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej! Vill ha lärkgrenar med kottar men här uppe i norr finns det inte så många.....om Du förstår. Däremot tycker jag det är lite konstigt att barrträden står kala på vintern, passar liksom inte här.
Grattis till allt pos som händer Dig! Synd att jag bor så långt bort.
Carin

Casa of Mia sa...

Så fint, ett underbart hem kram