onsdag 2 november 2011

Gravsmyckningstider...


Till helgen när miljoner ljus brinner, gravarna är smyckade för nära och kära, då är det så otroligt vackert på våra kyrkogårdar...
Då går tankarna till de som en gång fanns...

Dagens bilder är det som fyller mina dagar mest just nu, -gravsmyckning. Tyvärr är det sånt gråljus att fotogarefa i, men det går ju inte att göra något åt...

Lite exempel på dem jag gör ser ni här i alla fall...


Det finns så många varianter på gravsmyckning, jag tycker om att göra dem personliga och att variera.

För även om man har blomsterbutik och gör många så vill man ju ge känsla i det man levererar.

Vad lägger du på dina anhörigas gravar?

Tack för att du tittar in!
Vi ses!
*Mariette*

9 kommentarer:

Maria sa...

Ja nu är det dags att smycka lite fint. Har köpt en enkel grön krans med lite kottar bara. En vet inte vad dom heter....grön vinterväxt med röda bär. Sedan kommer lyckan fram och ett fång röda rosor i vas. En väldigt lite grav så det räcker. Kram Maria

Vintage House sa...

Hej
så vackra det är så vackert nu till helgen med alla ljusen och dekorationer.
fin onsdag till dig
kram
sadnra

Unknown sa...

HI.i'm SImona from italy...very nice decorations
kisses
simona

Lenas trädgård sa...

Så vackra gravdekorationer!
Själv köper jag enkla avlånga "buketter" med grönt av olika slag och sticker ner rosor eller nåt annat vackert i.
Så tänder vi naturligtvis ljus.
kram Lena

Designe sa...

Så vackra! Måste erkänna att jag är lite dålig på att lägga såna på graven men blev lite inspirerad nu! Kram :)

Christina sa...

Lägger granris runt en lykta och sticker ner vita blommor. Det är så fint på kyrkogården just nu. Hälsningar Christina

Anonym sa...

Tack för inspiration och vackra foton !! Min mammas grav pryds nu av en hatt i mossa , röda äpplen , granris och flera ljus.
Själar säger aldrig farväl !!
kram J

Anonym sa...

Så vackra dina gravdekorationer är! Min svägerska och jag turas om och jag vet inte vad hon hittar på. Något fint ska det väl bli men dock inte i din klass blir det.

Önskar jag inte bodde så långt bort.

Kram Renate

annasaramaria sa...

Fina prydnader du gör! På min blogg http://annasaramaria.blogspot.com/ kan du se vad jag ska lägga på gravarna- om du är intresserad och har lust förstås. Ha en fin dag!