fredag 4 november 2011

Julklappar och blommor


 Hej Hopp!

Har ni börjat köpa julklappar ännu?
Jag tänkte börja denna veckan, det är ett måste för att hinna med när man har eget i blomstervärlden och en sambo som snart jobbar borta ända fram till jul...

Förra veckan blev det väldigt tydligt att nu var det inte "bara" vanliga paket folk ville ha längre, då började de be om julklappsinlagningar. Roligt!
Fram med vitt papper och röda snören... 
Jag tror vi är många som tycker om att vara ute i god tid.


Hyacinter är ack så vackert bland löven. Finns att njuta av nu...
Jag sätter dem gärna i gravdekorationer nu till Allhelgona också.

Ha en go dag!
Kram Mariette

11 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vårt mål är att vara klara med julklapparna till första advent sen blir det så stressigt att hinna. Under December är det ju så mycket annat man vill hinna framför allt mysa.
Kram Anna

Jessica sa...

Hej! Jag brukar alltid vara tidig ute med julklappar, ibland har jag till och med fyndat på somman:-) Barnen älskar ju lego och det gäller ju att passa på då det är rea. Så jag har faktiskt inte så många julklappar kvar i år:-) Det är bara till mannen och dotten kvar för dom vet man aldrig vad man ska ge:-) Ha det bra kram Jessica

Casa of Mia sa...

Åh jag älskar hyacinter, det måste jag köpa! Önskar dig en fin helg

Trädgården på Höjden... sa...

Så fint det blev med hyacinterna i kronorna där bland löven. I like!

Ha en härlig helg.

Hälsar Åsa

Norregård sa...

Nu vill jag oxå ha hyacinter!!! Varför vänta egentligen...
Superfina bilder bjuder du på varje dag:)))

Kram Malin

Rut och Signe sa...

Vackert fång rosor och blomster i vitt! Ha en skön helg - Marie

Anonym sa...

Vackra vita rosor, mina favoriter. Du får ha en riktigt trevlig helg.

Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag börjar också tidigt med klapparna, såå mysigt. Finns verkligen ingen härligare blomma hyacint, ljuvlig!
Ha en fin dag.

Kram
Jessica

Vintage House sa...

Hej
Jag försöker vara klar med julklapparna så snart som möjligt så behöver man inte stressa utan njuta av tiden innan jul.
kram
sandra

Källeboda lantliv sa...

Ja denna helgen tänker vi på våra kära som inte finns längre .. Mina tankar går till min lilla mormor .. Hon betydde mycket för mig .. Jag har fixat lite arrangemang i granris till henne .. Så i mon tänder jag ljuset .. Fin gravdekorationer du bjuder på .. Underbara rosor .. Hyacinter har jag också tagit in .. Dina i löven är ju fina att se på .. Trevlig helg ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Johanna Stålros sa...

Vilken ljuvligt fång av rosor! Julklappar har jag inte haft en tanke på- kanske är dax? Önskar dig en jättefin helg. kram Johanna