torsdag 7 mars 2019

Märkligt...


Mera påsk och färg!

Hej!

Alltså veckorna går så fort nu.
Jag får på allvar fundera över vilken dag det är...😊
Kanske bra ändå för då har man inte långtråkigt.

Jag funderar idag också över telefonförsäljare...

Om en sådan ringer upp och jag säger; 
Jag är inte intresserad av något sånt här som kostar pengar.
(och finns det någon som vill kränga något gratis?!).
Det kostar inget säger personen ifråga då!
(mycket märkligt...och högst osannolikt)
När jag sen ber personen att ta det lite snabbt (för jag är varken intresserad eller har tid för jag är upptagen med annat), då blir personen så arg att den häver ur sig
"Alltså jag orkar inte med dig du får sköta dig själv!"

(dålig dag eller?)

Men hallå ursäkta mig!
Det var sannerligen ett nytt försäljningsknep att ta till...😊😅

Det är ju inte så att jag bett personen ifråga att kontakta mig, 
eller att jag skickat in en intresseanmälan till detta företag, eller att jag bara för att hen ringer har tid eller vill ha det som denne säljer/erbjuder.

Men att då bli förbannad som försvarsattityd.
Det var sannerligen något nytt.
Jag får klara mig själv!
Jo tack det har jag  gjort i många år nu.😉

Man slutar aldrig att förvånas.

Däremot vet jag att skulle jag bara sagt ja för att vara snäll mot alla säljare som ringer då hade min butik varit nerlagd för länge sedan.
Under mina dryga tjugo år med butik har jag gått på en naiv nit för att jag var ny och inte begrep bättre men det gör jag inte om i första taget.
Inte konstigt att man blir misstänksam när de ringer och vill sälja något.
För tyvärr har alla sådana erbjudanden bara varit dyrköpta historier.

Och det är så mycket man ändå måste ha som företag,
som sannerligen inte är billigt ( INGET är gratis, varken för privatpersoner eller företag!) så att säga ja till både det ena och det andra det funkar inte! 
(som liten företagare är det inte så lätt!)


Märklig reaktion på det samtalet var det i alla fall...

(Men jag var ju bara glad att få slut på samtalet.😉)



Hallå solen kom tillbaka.
Jag saknar dig.

Men det är i alla fall plusgrader och vårblommor på trappen...💚


Den supersöta dromedaren med lock finns nu i nätbutiken.


Hoppas dagen för dig varit bra!

Kram från mig!

2 kommentarer:

Rämmengården sa...

Tråkigt bemötande av den försäljaren annars hade du jätte mycket fina blommor 😍 kram från Nina

Tulipa sa...

Tack snälla du!

Trevlig helg.

Kram Mariette