lördag 30 juni 2018

När man ska fixa för kalas...


Goddag.

Igår blev en dag som bjöd på en rolig överraskning.
Nu är jag inte så mycket för överraskningar,...haha...kontrollmänniska som jag är, men gårdagens fina surprise var verkligen skoj.
Men det kan jag inte berätta om ännu.
Det kommer senare.

Hur som helst.
Lördag och idag är det kalas för Eric som står på agendan efter jobbet.


Jag känner denna sommardag att jag verkligen vill slå ett slag för de vackra Chamois produkterna.

Jag menar dessa förkläden...
Hur fina är inte de?

En fröjd att ta emot gäster med ett sånt förkläde på eller hur?






I min trädgård är det inga perfekta gångar, det är lite vilt och romantiskt och blommande och grönskande.
Jag älskar min trädgård och försöker att inte se allt som ständigt måste göras.
Då är det inte så roligt alls utan bara krav.
Jag vill pyssla i den när tiden finns och när jag väljer att göra det.
Inte när den kräver det av mig.

Jag menar ju vill ju faktiskt att det ska frodas och växa ihop och om rosorna bara blommar så får de gärna sträcka sig åt alla håll, aklejorna får poppa upp över allt och kungsljus och fingerborgsblommor sprida sig dit de vill ståta praktfullt.

I år är det så mycket körsbär så det dignar, jag tror aldrig vi haft så många i vårt stora träd.
Det kommer massvis av äpplen och även plommonen verkar ha en toppenfin skörd framöver.
Sommaren gör sitt helt enkelt.



Samma leverantör till förklädena gör så klart vackra dukar också...



Nu ska jag börja förbereda goodie bags inför nästa lördag.

På måndag börjar jag baka.

Ja det är ju Knäreds Dagen på ingång näste helg så då är ni hjärtligt välkomna.
Det har blivit en fin tradition nu för oss men i år gör vi det extra festligt med tävling där ni kan dra lott och vinna SUPERFINA priser och vi har flera goodie bags att packa och förbereda som kommer att delas ut till de första antalet kunder som handlar för en viss summa.

Lovar att berätta mera exakt i detalj om detta i början av nästa vecka,

Så boka in att komma och besöka oss den 7 juli.
Klockan 10-16.

På Knäreds Samhällsförenings Facebook sida finns ett program vad som mera händer i byn denna dag.


Kram och ha en toppenlördag!

Inga kommentarer: