lördag 23 juni 2018

Midsommar 2018


Att sätta blommorna i håret och ta på sig klänningen och åka på kalas.
Hur härligt är inte det...

Hej Midsommardagen.

Hoppas ni hade en fin dag igår och fick njuta av en midsommar precis som ni ville ha den.
Utan krav och tvång och bara på sitt eget vis.
Fridfullt stilla eller kalasande och tjo tjim.


Jag kände mig midsommarfin i klänning, med blomster och bara ben.

Vi fick faktiskt inte en droppe regn på hela dagen...
(hemma över Knäred hade det sen tydligen regnat märkte vi när vi körde hem), men vi hade torrt och soligt om än lite blåsigt men över lag över all förväntan med tanke på senaste dagarnas höstliknande väder.


Jag hade gjort en räkcheesecake som jag hade med mig till kalaset.
Ni måste testa denna om ni inte gjort det!
Såå god till midsommar eller påsk eller annan buffè uppdukning.
Yummie!


Recept här och det kommer från Jennys matblogg.



Välkomstdrink stod på mitt att ta med och kolla vad den råkade matcha kvällens outfit.😊😊😊
Hahaha...


Aperol med prosecco, sodavatten och lite apelsin är det vi har i glasen.
Jag måste vara inne på denna färg helt enkelt.
Helt oplanerat var det i alla fall.

Men ni vet väl hur viktigt det är att hålla en röd tråd...😉😊haha...
Även på min cheesecake fick jag ju in det orangeröda...blink blink...
Och mina jordgubbar i påsen jag bar dit gick ju också på samma linje...😉


All mat uppdukad.
Lax, oxfilè, kycklingfilè, sillar mm...

Gudagott var det.




Efter maten blev det en runda att titta på alla djuren.

Skönt att komma ut och röra på sig när man ätit gott...och innan det är dags att sätta sig igen.



Hästar, kor, 
böljande åkrar och en sommarkväll i juni...

Det är fint det.

Livets enkla sköna.



Idag har jag varit ute och sprungit, annars blir det en lugn dag.
Lyx att vara ledig både lördag och söndag minsann.

Jag har plockat dagens bukett från trädgården som blev vacker i facett vasen från Tine K...



Om några timmar är det dags att dra igång grillen och sen se på fotbollen...
Spääännande,...

Men innan jag slutar vill jag visa denna nya fina lampa, som blir en så snygg somrig inredningsdetalj...
Korallen, som också är en lampa...



Finns i nätbutiken.


Ok, det blev många bilder idag...

Hoppas ni orkade med.😊

Kram!

4 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Åh, vilken fin midsommar! Och så fantastiskt fin du var på fotona! Du klär verkligen i orange! Man borde våga ha lite härliga färger på sig oftare! Hoppas din helg fortsätter lika fint!

Kram // AH

Tulipa sa...

Tack snälla du!
Ja men visst är det roligt med lite färg på kläderna...tycker att en sommarklänning ska ha någon härlig färg, det passar årstiden.

Hoppas du haft en fin midsommar helg.

Kram Mariette

Liselotte sa...

Vilken fin midsommar du verkar ha haft. Här regnade det mest hela dagen men det var trevligt ändå. Jag har också gjort skaldjurscheesecaken några gånger. Den blir jättegod.

Tulipa sa...

Hej Liselotte.

Hos oss sken faktiskt solen hela dagen lång och det var verkligen härligt, men självklart kan midsommar bli superbra även med regn))

Visst är den god den där räkcheesecaken, en riktig hit på buffèbordet.

Fortsatt fin sommar.

Kram Mariette