tisdag 30 januari 2018

IKEA pimpad möbel och Studio Cajsa Carlenius


Studio Cajsa Carlenius

Hej tisdag.

Jag hörde på radion idag att de tyckte att detta var veckans tråkigaste dag...
Är det så?

Jag vet inte men jag känner mest nu att jag är så sjukt trött på detta eviga mörker och längtar så mycket efter ljuset.

Bästa grejen att hålla på med denna årstid, som jag skrivit innan är min grej, är kreativa projekt.
Sånt som ger energi och inte bara tar som mörkret just nu gör.



En fantastisk ung konstnär som har sin studio och keramik verkstad i Stockholm är Cajsa Carlenius.
Hon skapar dessa vaser/krukor som funkar lika bra att ställa på fönsterbrädan som att hänga på väggen.
Inspirationen till dessa vaser är hämtat från naturen och krypglasyren gör dem unika...

De blir verkligen en vacker detalj på soffbordet, på väggen eller var man nu vill ha dem.

Ingen vas/kruka är riktigt lik den andra.
Precis som konstverk ska vara.



De finns i tre olika storlekar.


Snygga med eller utan någonting i.
En suckulent är toppenfint att plantera i men just här valde jag en liten färgklick.


IKEA hack är poppis nu.

Jag har också pimpat en IKEA möbel.😉


Lite ny färg på lådorna och de vackra "grekiska nycklarna" till knoppar (som vi fick hem till butiken förra veckan) gjorde möbeln betydligt elegantare.


Dessa nyheter hittar ni i nätbutiken.

God tisdag på er.

//Mariette

Inga kommentarer: