lördag 20 januari 2018

Formex, vår-sommar, 2018, del två.


Hej.

Snön faller och världen är vit.
Jag fortsätter med mina inköp från Formex här på bloggen så ni ser lite av allt fint som komma skall.


Storefactory Scandinavia är ju en av våra leverantörer och jag valde ut godbitar jag vill ha från dem i min butik denna säsong.

Här är det väldigt skandinavisk ren enkel design som är ledord och det passar in i många av våra hem.
Jag har bla en av deras glascylindrar med betongbotten som favorit ljuslykta hemma och den har jag beställt om för den är så snygg.

Det kommer att komma fler fina ljuslyktor, vägghyllor i vitt, hängande vaser och ljuslyktor, midsommarstänger i deras fina design och annat fint.




Från en annan leverantör jag handlat av i flera år nu, nämligen Lo-ika.


Godbitar och nyheter jag valde ut från dem är bla detta...


Superfin kjol som även kan användas som top.


Knytblus....älskar!
😊


Vårens färg syren...
i de populära bas t-shirts.


Klänning i fräscht blått och vitt.


Med mera!

Strömshaga är också en favvo med sin förvaring.


Den hängande vasen kommer in till butiken...

Liksom rosa kökshanddukar, fotogenlampor, jutesnören, förvaringsburkar, ljuvliga blå tårtfat osv...



En av vårens nya leverantörer är;
Räder - design stories

Att hitta nyckeringar till vuxna som är snygga är inte så lätt men här gjorde jag det!
Och det var dessa ovan som gjorde att jag kände att jag måste handla av dem.

Bra pris, snygg design, lätta att ha i nycklarna utan en massa tyngd, budskap och fina färger.
Jag gillar, och hoppas så klart att ni också kommer att göra det.


Finaste gästboken och en vacker penna till kanske...


Mugg till kaffet att ta med sig när man är på språng!


Feminin vacker design i ljusa färger och fina texter som tilltalar.

Påsarna ovan är en snygg presentpåse som verkligen tål att bara ha som prydnad eller kanske till och med rama in!
Som en tavla.


Dansk design!
Kaja Skytte.


Kaja Skyttes vackra unika mobiler kommer ni att hitta i butiken i vår.
Detta är en dansk arkitekt och designer som nominerats till danska designpriset.
Hon bor och arbetar i Köpenhamn där hon har egen ateljè.

Galaxy Globes är eleganta handgjorda mobiler i mässing och marmor


Mobilerna kommer att komma till butiken med vita marmor kulor.

De helt ljuvliga "Rain" som skymtar i bilden här under till höger är också så vackra...
Det är en kollektion med eleganta handgjorda mässingsrundlar som hänger på rad och som rör sig stilla om de hänger fritt och skapar en minimalistisk och väldigt stilig känsla/effekt.


Och snart snart får vi påfyllning av Gerbera keramiken...



Färg, Ocean.

Alla gerberas produkter designas i Sverige och tillverkas för hand i Portugal.
Det är en terrakotta lera med blank glasyr som kan användas i ugn, mikro och tål även att frysas och diskas i maskin.


Miljögården är en trogen leverantör i vårt sortiment.
Alltså i denna monter, som är väldigt stor och som är olika rum, är det alltid såååå mycket folk!
Helt galet!
Denna bild nedan tog jag precis när mässan öppnat upp för dagen och därför var ingen i vägen i bild...haha...


Yes.
Det var en liiiiten summering från Formex.
Jag har fler nya leverantörer men de visar jag efterhand plus andra fina inköp så det är så mycket härligt att se fram emot.

En annan sak som verkligen var så fint med denna mässan var mötena.
Så värdefullt att sitta ner och prata med andra i samma bransch.
Man blir bara otroligt varm i hjärtat,
och att "mötas" via instagram och sociala medier och egentligen inte känna varandra och sen mötas på riktigt och man har så mycket att prata om och dela med sig av till varandra, det är bara så himla fint.
Jag värdesätter det så mycket!


Hoppas ni fått lite inspiration och att ni ser fram emot våren och sommaren i butiken lika mycket som jag.

Stor kram!

3 kommentarer:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

De där ballongerna i glas såg jag på Lisebergs trädgårdsdagar förra året. Köpte inte då, men nu vet jag att jag kan åka till Knäred till våren och köpa ballongerna hos dig! Ha det gott. Kramar från Petra

M.E. and Me sa...

Så fint alt sammen!

Tulipa sa...

Tack för hälsningarna!
Ja nu väntas det in massvis av fint)) Härligt!

Glasballongerna lanserades förra våren, då köpte jag hem dem också.
Men dessa med ljusslinga i är helt nya för våren.

Kram Mariette