onsdag 28 september 2016

Att sätta tonen för hösten


Hej där.

Idag är det höstrusk...
För första gången på evigheter faktiskt.
Det blev därför en stickad gosig tröja idag men fortfarande funkar det med kjol utan strumpbyxor...
I alla fall om man har längre kjol))!

Igår tog jag tag i en ny skyltning i butiken.

Massvis av helt underbara höstnyheter har vi ju nu och och det är en fröjd att få plocka fram dem.

Så nu i detta fönster har vi nytt från Tine K Home, Miljögården, House Doctor, Molly Marais och PB Home.


Lykta för ett kronljus från Tine K Home...
Visst är den sagolikt fin...


Nytt är diskmedel från PB Home.
Doften är Fields och är en doftmix av citron, bergamot och salvia.
Rasande snyggt förpackad också tycker jag...


 Nya dörrmattor från House Doctor skymtar under soffan och så är jag lite kär i de där kuddarna från PB Home. De sätter tonen för hösten så fint med sina bruna blommor och toffsarna på sidorna är pricken över i.




Och dessa ljus från PB Home i mason jars.
Så snygga och med namn som LOVE, TEARS, WIND...
Svåra att inte tycka om.


 Alltid en blandning av det antika i min skyltning.
Möblerna kommer alltid väl till pass när jag ska skylta om men även små diverse detaljer för att skapa känslan av säsongen lite extra mycket...

Tyvärr funkar det ju aldrig att ta ett kort utifrån på fönstret för det blir bara en spegling av det som är mittemot så det får alltid bli en slags fotografering inifrån vilket inte blir samma känsla men det är ju inte så mycket att göra åt det...
Skyltningen är ju vänd utåt men jag måste fota från insidan.

Jaja...ni ser ju principen i alla fall av vad jag har tagit fram och satt ihop.





Urfina urnor i klassiskt blå/vitt liksom krukorna...

Riktiga klassiker!



Så här blev kuddarna hemma hos oss.
Fina att mixa och snyggt med lite mörkare kuddar nu när hösten är här.
Ett kuddfodral kostar 159:- så de är ju verkligen bra i pris.

Kuddarna finns i nätbutiken.




Idag ska jag fortsätta fixa i butiken, har några stora tomma hål som ska fyllas och så är det kaos efter omskyltningen igår bakom kulisserna...

Bästa onsdagen nu!

Ses snart igen!

Kram från mig!

2 kommentarer:

Meta sa...

Haha trodde först att paraplyet hängde hos dig. Tuff ide i så fall.
Ja då här ruskar det med men ska visst bli fint igen
Ha det gott mitt i veckan
Kram Meta

Tulipa sa...

Tack det samma Meta!

Kram Mariette