måndag 28 januari 2013

Tills dess,...



Visst kan man väl bli otroligt trött på en sån grå slaskig januarihimmel som vi har idag...
Man kan ju inte annat än längta efter lite ljus och värme...
Ja även ett sommarregn hade varit otroligt fint...


Tänk,
 när äppelträden blommar på kala gamla knotiga grenar i maj.
När man kan fylla hela handen med liljekonvaljer.
 Inte är det så långt dit om man tänker efter...  
Det kan ju nästan kompensera på nåt sätt.


Och så kan man baka kakor som vanligt
 och pynta med blå klockor.
Sitta ute och fika
 och bada även fast det är kväll för himlen är blå hela tiden och vattnet nästan lika varmt eller kallt hur det än är...



På mitt skrivborsunderlägg på datorn har jag en sommarbild när jag öppnar, 
bara så jag inte ska glömma hur den där sommaren är att sticka näsan djupt i.
Hur den känns att plocka
och bara få vara i.


Innan dess,
Tills dess,

Får vi fira en massa födelsedagar, lukta på tulpaner, ginst och mimosa, 
äta semlor och åka skidor och dra på oss alla de där varma kläderna man önskar att man kunde lägga undan.
Men ja, 
tills dess,
 är det ju rätt så bra ändå...
Trots allt.

***

5 kommentarer:

Anneli sa...

Underbart inlägg, det gillar jag.
Precis så är det ju.....vi ska leva idag och längta och se fram emot sköna dagar............men ändå ta vara på tiden som är NU.

Det är faktiskt så att det är mysigt att gå och längta också.

Kram

AnnaHelena sa...

Ja visst - det finns en väldans massa trevligheter på vägen mot sommaren också! Och så härligt det är att vi är "på rätt sida" nu!

Kram // AH

Malin`s Diner sa...

Hej hej,

Ja, det ska bli härligt med vår men det är ännu lite tidigt att börja längta, januari är inte ens slut.

Tills dess ska jag göra allt du föreslår, så får det bli.

Ps, vi har liljekonvalj i trädgården, men fram till dess får jag tända doftljuset jag har i butiken.

Kram kram

HEMLÄNGTAN sa...

Åååå vad jag behövde det här inlägget!!! Tack för att du påminner oss, speciellt en dag som denna när det mesta känns tungt...
Januari och Februari är verkligen ingen höjdare men det blir desto bättre efter det.

Hoppas att allt är bra med dig!

Kramar i massor!!!

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Härliga sommarbilder, och nu njuter vi av tiden fram tills dess, kram Victoria