onsdag 9 januari 2013

Om träning och januari...


Januari, februari, -årets ljusaste roligaste månader?!


Godmorgon!


Idag sade ett av barnen när vi skulle iväg till skolan och morgonen var svart och kändes extremt tidig;

Mamma, varför gör de så här mot barnen?
(det känns att komma igång efter sköna sovmorgnar!)



Det känns för övrigt som att man lever med en evig längtan efter ljus denna årstid.
Och bland det viktigaste för mig då är att få komma ut!
UT, ut och springa...
Det gör mig glad och lycklig och jag mår så bra av det så jag liksom baaara längtar...
Och, nu med denna förkylningen så sätter det lite krokar för det.

Hörde en expert inom kost och hälsa prata på radion igår om detta ämne, och var läser man inte om just det i januari, framför allt är det så otroligt mycket LCHF, det verkar vara grejen med stort G!, men för att komma till ämnet... Att träna när man inte var bra, hur farligt det var...
Och att springa och ha ont i halsen, det var riktigt riktigt farligt och kunde gå ner i hjärtat...

Ja, så jag försöker hålla mig i skinnet, men gud vad jag längtar...


Nåt att pigga upp sig med efter julen är ju bla nya fräscha gröna växter på fönsterbrädorna.
Det känns som en energikick och nystart!


Ha det riktigt bra så hörs vi!

Kram M


PS; Leveransen från RIF är fortsatt efterlyst...
Vart har mina varor tagit vägen?!!!
Innan jul stod de i Jönköping, men nu då?!
Ingen bra service...

7 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja, varför gör man så mot barnen? Och mot oss vuxna med;-)
När min klocka ringde imorse sa min man "Det är din som ringer..." Jag bara famlade runt och fattade noll kändes det som... Sen var det bara att kravla sig ur sängen och ner i duschen så man vaknade till;-)
Har nedräkning till ljuset nu iaf, och ibland får jag nypa mig för att fatta att det är sant;-)
Ha en fin dag och jag ska minsann försöka ta mig i kragen och ge mig ut på nån powerwalk eller springtur;-)
Sköt om dig!
Kram Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Håller verkligen med att vi alla behöver ljuset, man blir piggare och lite extra glad. Inne är det vår men tyvärr inte ute, här snöar det och minus-13 grader burr.
Tur jag jobbar hemma idag och kan krypa upp med datorn,en stor tekopp under en filt.
Ha en fin dag/Kram Theres

Elna sa...

Vilka fina hjärtan! På tal om Rif så är det fler som har problem.

Kram

AnnaHelena sa...

Jo, det är mörkt stora delar av dygnet och ändå känns nätterna "för korta"...Konstigt!
Har fortfarande inte ställt om efter julledigheten. Tänk att man så gärna "vänder på dygnet" när man kan!
Fina krukor och växter!

Kram // AH

Anonym sa...

Är ngt ned mörkret... Tänker på Emil i lönnrberga filmerna där det gjorde olika sysselsättningar, typ stoppa strumpor när det lilla ljuset fanns. Vi fortsätter ju som vanligt,uppe sent. Kanske försöka släcka tidigare och ja ljuset märks varje dag/Madeleine

Källeboda lantliv sa...

Ja nu vill man ha fräscha krukväxter .. Håller med ! Ja träning ger kraft å energi .. Jag måste också träna kontinuerligt ! Annars mår jag inte heller bra .. Det ger mycket endorfiner som man får lyckohormoner av .. Idag har jag gymmat .. Vad snälla kommentarer du skriver om lilla mig .. Hi hi ..är jag så fin ? Svårt att tro det .. Kul att kika in till dig med ! Må så gott .. Krya på dig ! Kram jeanette

Malin`s Diner sa...

Vet du va!? Jag har varit och tränat två ggr den här veckan. Ett move it-pass (typ dansaktigt) och ett Flow (Yoga/Pilates/Core) Heja mig! Till våren får det bli jogging ute, men nu gillas iiiiinte vädret. Har lite ont i en höft dessutom, så får ta det lite piano. Men så snygg, slank, snabb och stark jag kommer att bli! ;o)

Kram kram