fredag 4 januari 2013

Januari omskyltning och strul med blogger, igen?!

 
 
Godkväll Mina Vänner!
 
Tekniskt strul här ikväll med blogger...Sånt gör mig gaaalen och tokig och supertrött...suck...
 
Men skam den som ger sig, efter en och en halv timmes tryckande hit och dit så har jag nu fått ladda upp bilder i Picasa för att sedan kunna lägga in dem här..En extra lång omväg för bildöverföringen tycker jag som alltid lägger in dem direkt från mitt bildgalleri där jag redigerat dem och sen in här på bloggen... Men, den knappen och möjligheten var borta ikväll! (knappen Bläddra på infoga bild knappen!)
 
Fler som märkt att det inte är som vanligt med blogger när det gäller att ladda upp bilder eller är detta en permanent SÄMRE grej...Jag hoppas verkligen inte det!
Skriv gärna om ni märkt något idag ni också!
 
 
Idag har jag i alla fall börjat städa ut julen i butiken.
Det tar tid och bara knappt halva är klart...men det känns alltid som en nystart när man får ta bort och sätta in det nya...
 
Nya fina bordslampor, muggar, ugnsformar, häststatyer, silverhängare, silverkrokar, first aid lådor, LOVE skyltar, krukor, burkar mm mm...


Jag hann inte ta några kort medan dagsljuset fanns kvar, och solen sken idag också , hurra,-så det fick bli kvällsbilder.
 

 


 
 

 Ja det blev inte fler bilder än så här pga det nyss nämnda teknikstrulet...
 
Nu är det i alla fall helg!
 
KRAM

6 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Jag har samma problem. Igår gick det plötsligt inte att ladda upp några bilder längre. Uppladdningsfönstret blir inte komplett.

Jag löste problemet genom att ladda hem google chrome (jag har Exploder annars)och placerade det på mitt skrivbord (datorskärmen) och när jag ska göra ett inlägg går jag in på min blogg via google chrome och där fungerar det hur bra som helst att ladda upp bilder på min blogg. Men det fungerar fortfarande inte via Exploder. Så tills problemet är fixat använder jag mig av google chrome då jag ska ladda upp bilder.

Så mitt tips är att ladda hem ytterligare en webbläsare (du kan behålla din gamla som standard om du trivs med den) som du kan använda för att ladda upp bilder på samma vis som du brukar.

Trevlig helg på dig.♥

Kram Lotta

Katarina sa...

Tydligen är vi en del som drabbats av detta, men tydligen inte alla. För om inte "alla" drabbats, så kan man ju hoppas på att detta är övergående. Jag löste det idag via Dropbox, på en av bloggarna. Nu ska jag kolla hur det ser ut via Chrome, det testade jag inte tidigare. Katarina

Bestefars Verksted. sa...

Har akkurat samme problem,som deg......grrrr,så kjedelig !!! Allt tar jo dobbelt så lang tid.....!! Men takk for nydelige bilder fra deg,som alltid,i alle fall !! Og godt nytt år : )

Helena sa...

Jag har kört med Google Chrome ett par månader nu, efter att ha haft alldeles för mycket problem med Explorer med Googles tjänster som Gmail och Blogger. Och det funkar finfint! Tog bara någon minut att ladda hem. Stor kram till dig! (PS, det ser jättefint ut i butiken!)

AnnaHelena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej!

Aldrig roligt med teknikstrul, är så tidskrävande. Vilka fina metall spiraler du har med på en av bilderna. Säljer du såna?

Susanne