torsdag 3 januari 2013

En ledig eftermiddag!


 
Ljuset, var är ljuset...?
Klockan tre på eftermiddagen är det redan kört...
 
 
Godkväll på Er!
 
 
I eftermiddag tog jag ledigt.
Körde hem och var hemma med barnen första gången detta jullov, som snart är slut, och det var skönt...
Sista veckorna har det ju varit jobb mån-sön och så fortsatte det så...
 
 
Eftersom kakburkarna var väldigt tomma så blev det tre sorters kakor att fylla på med som fixades till.
 
Hederliga gamla sorter som Korintkakor, Bondkakor och en sort som hette Kokosmazariner.
 
Den sistnämnde ville en av barnens kompisar ha receptet på så det får ni allihopa!
 


Kokosmazariner
 
ca 15 st
 
150 g smör
2,5 dl kokos
2 dl socker
1,5 msk mjölk
1 ägg
1,5 dl vaniljsåspulver
 
Pappersformar
 
Ugn 175 grader
 
Mixa ihop smör, kokos, socker och mjölk till en smidig deg.
Tillsätt ägg och vaniljsåspulver.
Placera ut pappersformar på en plåt.
Rulla bollar och lägg en i varje form.
 
Grädda på understa falsen i ca 15-20 min.
 
 
 
Imorgon ska jag börja städa ut julen i butiken och börja med omskyltning/megastädfix!
 
 
Sen NÄR man är klar, så infinner sig alltid den där åh vad rent och fint det blev känslan!
 
Den är inte dum den!
 
Den tillhör januari och det ljus man längtar efter...
 
 
Ha en riktigt god kväll!
/ Mariette


6 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Å! Så gott det ser ut .. Å så mor å barn tid ! Det betyder massor ...hoppas ni hade det mysigt .. Ja nu vill man ut med det gamla å in med det nya .. Kram Jeanette

Home2tiny sa...

Härligt att vara hemma med barnen, baka, fika o mysa, kvalitetstid när den är som bäst. Kramisar Tina

dammråttor och rabarber sa...

Åh korintkakor!!! Såna gjorde alltid min granne Elsa åt mig när jag var liten. Undra om de smakar likadant om jag gör dem? Får väl prova imorgon. Trevlig helg! kram Lisa

Anonym sa...

Tack Mariette för en underbar blogg, du ger mig en sådan inspiration. Jag är in och läser den varje dag och du kan verkligen ge en styrka i livet och orken att gå vidare med din härliga inställning till livet. Kram och ha en trevlig helg...

Anonym sa...

Känner igen mig i att man jobbat mkt så känns det skönt att va lite ledig. Tack för din fina blogg och kanske kör jag ner nästa vecka när jag tar några dagars ledigt:)

Tulipa sa...

Åh tack! Vad glad jag blev och rörd...
Såna fina kommentarer betyder massor!!!
Det är väl därför man skriver varje dag, för responsen från alla er fina fina läsare!

Kram Mariette