tisdag 18 september 2012

Fallfrukt

 
Fallfrukten man får så här års är det synd att inte använda, i alla fall om de har en fin färg.
Lägg dem som dekoration och det lyser upp i krukorna!
 
Enkelt enkelt men oj vad jag gillar det röda...
 


 Prydnadsgräs är en riktig favorit så här års.
Vajar högt ovanför allt annat i rabatterna och snyggt att plocka in och sätta i stora vaser.
 
 
Här är det nu pannkaksstekning som gäller och andra förberedelser inför morgondagens idrottstävlingar för Olivia.
Hoppas hoppas att himlen inte ska vara totalt öppen som den var idag med tokregnskurar...
 
Mysig kväll!

9 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Undra om det blir lika fint om jag lägger halvruttna päron i mina krukor med vissna sommarblommor? ;o). Nej, jag behöver verkligen skärpa mig gällande mina utomhuskrukor. Tur du inte är min granne, då hade du skämts. Men det hade å andra sidan varit perfekt med en blomsterbutik så nära, då hade jag nog haft fina krukor. Och så klart att ha dig som granne, massa fika hade det blivit! :o)

Älskar den fina krukan på fot!

Kram Malin

Elna sa...

Så fint du har och vackert med äpplena. Här äter rådjuren upp mina dekorationer *ler*.

Kram

AnnaHelena sa...

Ja, det är fint! Både med äpplen och prydnadsgräs!

Kram // AH

Karin A sa...

Ja det är underbart fint med fallfrukt bland växterna. Tyvärr gillas det även av fåglarna här. :) Och gräs - himla snyggt. Vill ha fler!

Kram Karin

Källeboda lantliv sa...

ja jag håller med ..visst är röda äppel vackert ..jag gör likadant här på gården ...hoppas det blir en lyckad dag för tävlingarna ..kram jeanette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du gjort, måste ut och plocka lite äpplen som ligger på marken och dekorera med. Om inte annat älskar nog fåglarna dom.
Ha en bra dag kram Theres

Anonym sa...

Hej!
Du gör det så fint o mysigt :) bara en fråga, var köper man de stora fina "klassiska " järnkrukorna som du har? vilket märke är det?

MVH
Marina

Tulipa sa...

Hej Marina!

Tack!
Roligt att du tycker det!

Den klassiska järnurnan kommer från SIA.

Mvh Mariette

mammaxtre sa...

fallfrukt är således underskattat, skulle man kunna säga :-)

Fina bilder!