tisdag 5 mars 2024

Vill du ha fröer i öronen?

 


Vill du ha fröer i öronen?

 Frågade hon mig när alla nålar var utplockade ur kroppen.


Fröer i öronen..?😊

(jag gillar ju visserligen blommor...😂)

Jag vet inte vad det är sade jag och skrattade...


Men nu har jag fröer i öronen!


Och vad är det?


Vid en behandling efter akupunkturen fäster terapeuten små plåster med fröer/kulor på specifika punkter i örat.

Dessa kan sitta kvar en vecka ungefär eller tills de börjar släppa. 

Efter min förra akupunktur hade jag tre dagar med mycket smärtor över ögonen och i min vänstra ansiktshalva. Därför föreslog hon att vi skulle sätta dessa fröer nu.

När hon skulle sätta fröerna så tryckte hon på punkter i örat och den punkten som gjorde mest ont visade sig "representera" den delen av ansiktet som jag hade extra mycket värk och smärta i efter förra akupunkturen...

Kroppen är märklig... Och logisk emellanåt...

Så nu har jag två fröer i örat jag ska gnugga på då och då för att stimulera de punkterna som de ska hjälpa.


Jag har ju också fått en benhinneinflammation, som jag nämnde igår, och som jag passade på att ta upp och när hon kände på den delen av benet som blivit dålig så var den alldeles varm sade hon...

När hon satte nålar satte hon även någon på det onda stället i benet och när alla nålar var bortplockade ur kroppen avslutade hon med en bindvävsmassage och det känns redan sååå mycket bättre i mitt ben!

Helt otroligt.

Jag hoppas det håller i sig.


Av akupunktur får man lära sig både det ena och det andra om kroppen.💙

Att hitta en väg tillbaka till att bli frisk kan vara en lång och krokig resa men jag är i alla fall tacksam att jag hittade akupunkturen.

Vad skulle jag annars gjort...

Stoppat mig full med mediciner, som epilepsi medicin tex, som ändå inte kändes som att det hjälpte.


Borrelia är ett helvete och det är fler och fler som berättar om deras egna historier eller andra de känner som drabbats av detta.

Det är inga roliga historier och jag förstår dem precis.

Att leva med nervsmärtor är oerhört tufft.

Jag tror och hoppas att akupunktur är min lösning och väg att bli frisk.

Men som alla säger, det är en resa som tar tid...


Efter de två sista gångerna jag varit på akupunktur nu så har det varit som att vara "sjuk" efteråt...

Jag måste sova. Sova. Sova. Jag är helt slut. Det sätter igång så mycket i kroppen, och hon sade idag att jag börjar svara mer på nålarna nu, hon känner mer energier ifrån dem när de sitter utplacerade än vad hon gjorde innan. Det känns bra. Tanken är ju som sagt att kroppen ska svara på nålarna!

Så idag vilar jag.

Vilar. Sover. Vilar.

Lyssnar på kroppen.


Mycket att fundera på också över allt klokt hon säger...

💛


(på bilden har jag Brownie tulpaner och äggljusslinga...)

Inga kommentarer: