onsdag 26 juli 2023

Helgens bästa, och helgens värsta!


Dagarna går och sommarlängtan växer mer och mer för dag som går.
Det är så skönt när himlen spricker upp och solen värmer på...


Helgen som gick bjöd ju på ok väder på lördagen och höstkänsla med spöregn på söndagen.

Helgens bästa var i alla fall baden.
Det är sommar om något.

Helgens värsta...
Att trampa på en orm!

Ja men ni fattar?!

Jag var ute och gick i skogen och höll för en stund upp regnjackan lite framför mig för jag skulle in i en ficka.
Under de korta sekunderna så kom det precis en orm och ringlade ut framför mig så jag såg inte detta eftersom regnjackan skymde sikten.
Fatta min chock när jag grejar med jackan och däremellan ser en stor svart orm helt plötsligt under mina fötter!!!!😨😨😨😨😨
Panik!
Jag är livrädd för ormar och helt plötsligt, och nästan osannolikt ju😲!, så har jag en under fötterna!!!!

Ja men jag trodde jag skulle dö...

Fy fan rent ut sagt!

Det var en stor svart snok med gula märken på huvudet så det var ju en fruktansvärd tur att det inte var en huggorm!
Jag trodde nästan jag såg i syne när det hände men så var inte fallet...

Mardröm, mardröm!

Nu vågar man i alla fall inte släppa stigen med sikten för fem sekunder i fortsättningen det kan jag lova!


Igår var en lång arbetsdag som slutade efter nio.
Idag satsar jag på att komma iväg på träning.
Det ger mig energi och styrka.


Ha en fin dag.

Kram M

💜💙💜

Inga kommentarer: