fredag 28 juli 2023

Den ena tycker si och den andra tycker så...


Det blommar i blått, vitt och lila här på uteplatsen.
Mina Magical hydrangea har skiftat över så otroligt vackert...
De har verkligen trivts här med lite mer sol än vad de normalt får när jag placerar Magical Hydrangeas vid dörren in på långsidan där det bara är förmiddagssol.
Mycket vatten har de också fått.
Lite väl mycket vatten faktiskt, 😙😉, men de har blivit otroligt starka och härliga i sina färger.
Så det har tydligen inte varit fel.😃💜💙


Nu saknar jag sommaren galet mycket!
Jag veeet det är sommar men det känns inte som det!
Fast idag skiner dock solen och det ska bli en hyffsad dag.
Häromdagen kändes det som att det var is i regnet som föll...
Jag fick plocka fram innetofflorna när jag kom hem på kvällen för jag frös så mycket och sedan kallsvettades jag hela natten..."du börjar bli sjuk" får man bara höra då...😉😏
(Sjuk är jag ju redan iofs😮)
Nu ska jag inte skriva en massa om det men de sista två-tre veckorna har varit riktigt jobbiga.
Jag har inte varit frisk alls utan mått väldigt dåligt till och från....
Inga nya sjukdomar utan det är restborrelian, som de säger jag har, som blev värre direkt när jag enligt läkares ordination skulle trappa ner pyttelite på mitt kortison intag. Det klarade inte kroppen...
Nu börjar det stabilisera sig igen när jag återgått till samma dos och det gått drygt en och halv vecka med den dosen igen...

Men för att återgå till sommaren...ja alltså...

Jag känner bara; vad hände med sommaren?

Vad hände med juli 2023?

Min mamma tycker det är bra väder...
Skönt! Säger hon!

Alltså...

Ähhh, nej vi är inte överens på den punkten!!!!

Nu får kylan ge sig och låta sommaren komma tillbaka så vi klarar den långa mörka hösten sen med sol i bagaget.💛

Idag är det dock sol på himlen så det känns sååå skönt!


En god helg önskar jag dig.

Här ska det nu levereras blommor till en kyrka som start på dagen.

Kram
💜

Inga kommentarer: