onsdag 5 april 2023

"Mod och uthållighet..."



Koftan som är perfekt till såväl sommarens klänningar som till byxor och varmare kläder...

Denna glesstickade beige koftan är super fin!
Rekommenderas verkligen!

One size som passar många!

Härlig kvalite, snygg passform och fint hålstickat mönster.



Det har varit fullt ös i butiken nu i två dagar.
Roligt.

I måndags skulle jag trappa ner min medicinering och jag hade gott hopp, jag har ju känt mig som en "normal" människa i ca en och en halv vecka och mått bra.
Jag har med andra ord känt mig som vanligt, som en "normal människa." Dvs, det som var normalt för mig innan borrelian.😊

Men, ca tjugofyra timmar efter att jag minskat min dos av medicin (och det var bara en liten nedtrappning...) så blir jag så klart sämre igen...
Så tungt...

Alltså man hoppas ju hela tiden.
Nu är det över. Nu är det bra.
Och så sätter det igång igen...
Så jobbigt, ledsamt...tungt...

Fick gå till doktorn igen.
Ändring av medicin...

Man ska inte bli trött av de tabletterna jag skulle komplettera med, tre stycken skulle jag ta plus mina "vanliga", men jag blev halvt knockad...på ett ganska obehagligt sätt... Jag har aldrig tagit sömntabletter så jag vet inte hur det känns men i natt var det verkligen som att jag tagit det. Helt borta. På ett obehagligt sätt måste jag säga...

Och idag har jag verkligen känt mig snurrig, trött, förvirrad...

Men nu ska jag ändra dos igen då. Återgå till hög dos av det jag äter sen innan och komplettera med en tablett av det jag skulle ta tre stycken av igår...
Jag skriver som jag skrivet många gånger förr...
En dag i taget.

Att bli sjuk, att vara sjuk, är verkligen en dag i taget.

Nu hoppas jag bara att kroppen lugnar ner sig igen.
Det är bråda dagar med påsk och jag har verkligen inte tid att vara alltför dålig...

Idag har varit kämpigt och jag har känt mig jättekonstig, så nu hoppas jag det stabiliserar sig igen...










Visst är koftan fin?!
I butik och webshop nu.



Annars idag så har jag planterat och bundit buketter hela dagen.
(plus läkarbesöket)
Full rulle i butiken, så roligt.💛


Jag får ofta höra, jag fattar inte hur du orkar...Nej jag hade inte orkat utan min mamma.
Så är det.
Det är tufft att vara egenföretagare och ännu tuffare när man blir sjuk.
Det är tufft att prestera och leverera året runt, lågsäsong som bättre tider, att ta sig igenom pandemier och lågkonjunkturer och fast att man gör sitt bästa så är man väl medveten om att man aldrig kommer att vara alla till lags. Det får man lära sig att acceptera. (tyvärr😉)


Jag läste någon som skrev på instagram 
"att vara företagare och driva bizznizz är ett jobb för få. Det krävs mod och uthållighet. Kanske även ett DNA från en annan planet."

Jag tyckte det var lite pricksäkert roligt uttryckt.



Nu ska jag fixa mera blomster.

Kram och hej.
💛
 

2 kommentarer:

Eva i Blekinge sa...

Såå tråkigt att din sjukdom åker jojo framochtillbaka, du är så duktig som ändå orkar att kämpa på med ditt företag. Var såå glad att du har din mamma som kan hjälpa dig,kram till henne, längtar efter min....hoppas nu att du och alla i din familj orkar att ha en underbar Påsk, så Glad Påsk till er alla, kram från Eva I Blekinge

Tulipa sa...

Tack snälla. Ja jag är oändligt tacksam jag har den fantastiska hjälpen.
Hoppas du njuter av fina påskdagar och får träffa familj och vänner.

Kram Mariette