söndag 9 oktober 2022

Så blev det oktober...


Oj vad dagarna försvann sen sist här på bloggen...
Hösten rusar på.
Oktober står i sin gyllene prakt och pyntandet för hösten pågår för fullt.


Visst är det underbart med en äppeltavla?


Denna äppeltavla har jag placerat hemma vid ingången och satt en batteriljusslinga för utomhusbruk på så det lyser såååå fint när det mörknar.
Ett tips om du vill höstpynta entrèn!


I trälådan har jag slagit in en massa spik som jag sedan sticker äpplena på.
Mellan äpplena brukar jag sätta lite olika material, tex kärleksört, hortensia, murgröna...
Man tager vad man haver och som blir fint helt enkelt.🍎🍎🍎🍎🍎



Hösten ändå...
Så fin och färgstark och alltid en påminnelse om att tiden går så fort och att allt är så förgängligt...

Det är både
 vackert, vilsamt och vemodigt med höst...



Julinspiration börjar smyga sig in och landa i nätbutiken.
Denna tog jag hem förra året och även i år!
Väldans fin att sätta i en kruka eller i rabatten vid entrèn.


Nya möss från Olsson & Jensen...

Dessa har blivit lite av en samlargrej för många då det kommer nya varianter varje år inför julen.
Sååå söta...





Utebelysning hjärta...


Eftersom jag gärna pyntar hängde jag här hjärtat i en ring av mossa.
Tyckte det var lite fint att rama in det också))😍

Detta finns nu så klart i webshopen.



Mera höstdekorerat.🍂
Tänk vad livet vore trist om man inte fick pynta och greja...😊
Det är verkligen min melodi och jag älskar att få vara kreativ...

Ställningen ovan kan man nu klä med löv.
Mot advent är det fint att klä den med tex granris, eller bara mossa, så har man sin lilla gran att sätta på trappan!
Kanske med en ljusslinga i också...



Dessa söta granar finns också åter igen i webshopen.
Kan både hängas eller ställas!😍


Hoppas allt är bra med er där ute.💚


Förra helgen kom vår 18-åring hem från Paris.
Kan säga det var underbart härligt att resan varit lyckad och att allt gått så bra och en upplevelse för livet. Men självklart är man alltid orolig när de ska iväg och ut på egna ben..
Så det är minsann skönt när de är hemma igen.😊💗

Ja det är en hel del som hänt sen jag skrev här sist och det har varit fullt upp på olika plan så jag har liksom glömt bort bloggen...mitt fokus har varit på andra plan.

Men nu kom en liten hälsning här.💗

På återseende!

Kram M
🍁🍂🍁

Inga kommentarer: