söndag 16 oktober 2022

En lördag i oktober


 

Jag snörar på mig mina skor och ger mig ut och springer 

på regnvåta stigar 

och över hav av löv.


Skogen brinner i guld.

Oktober bjuder på sitt vackraste skådespel.



Det är vindstilla.

Tyst.


Svampar, kottar, mossa, träd.

Allt är vackert.

Stilla.

Och som förut.


Glittrande vatten speglar hösten.

Jag springer hem.




Tar fram kameran och fotar min lilla katt som hela tiden vill ha sällskap.

Han och jag.


En solig höstdag i oktober.


Det är fint 

och det är inte mer än så, 

men mycket ändå.


Tacksamhet i det lilla.


En vanlig lördag i oktober som aldrig går i repris.


För nästa lördag 

ja det är en annan lördag.





Hoppas ni haft en fin hösthelg.

💛🍁💛

1 kommentar:

Ein Dekoherzal in den Bergen sa...

WIE GOLDIG,,,, der HERBST und die süße KATZE

wünsche noch einen schönen ABEND
bis bald die BIRGIT