tisdag 9 november 2021

November.


November...
Den perfekta månaden att förbereda och pyssla inför jul.


Dessa enkla fina cementringar är perfekta att använda till dekorationer av alla de slag, kanske sätta ljus i, eller i mitten...
Fin alla säsonger då den är lätt att dekorera och variera efter säsong.
Så där perfekt storlek att placera mitt på bordet också om det inte ska "ta över".

Ja det finns mycket fint att hitta på med denna variant.


Igår började jag plocka fram julen úte i antiken.
Förra veckan var det Allhelgona och mycket gravsmyckning och samtidigt skulle adventsbelysning osv fram i butiken.

En väldigt intensiv vecka med andra ord!
Denna veckan hinner man andas lite men mycket som ska fram för nu går tiden fort...😊

Här är en ny utomhusljusslinga som jag passade på att ta hem och lägga i balkonglådan.
Den är SÅ fin!
Den ser ut som ett vattenfall av ljus när man kommer på håll.
Riktigt vacker!


Snittamaryllis...
Hur njutbart...


Denna sort heter Rilona och den har verkligen blivit "inne".
Syns mycket på sociala medier...
Den känns lite "hösträtt" tycker jag med sin fina aprikosa färg...
Ja den är otroligt vacker i alla fall.


Tomtar från Majas Cottage finns nu i mitt skyltfönster i butiken och här nedan är en av modellerna...


Santa Heartly.

Den fina granen med belysning är ombeställd i år och kommer i lager denna veckan.


Novemberhälsningar
 M
💚

Inga kommentarer: