tisdag 23 november 2021

Frostens vita slöja...

Så kom frosten och lade sin vita slöja över oss.

Då måste man ju givetvis ut med kameran och ta några bilder på vår vinterpyntade gård.😊







Batteriljusslingor för utomhusbruk med timer är verkligen toppen där man vill ha en liten belysning och det ska vara lätt och smidigt och inget strul med sladdar och kontakter...
Vi har dessa i 2 meter och 5 meter.
Här har jag lagt den på 5 meter i en urna med fururis, äpplen jag stuckit på blomsterpinnar och rostiga fåglar.
Urnan har jag satt på en duk av mossa...
Vintervackert i all enkelhet...





Nu är det verkligen halsdukar och handskar som gäller för att hålla värmen och nu har jag precis lagt in två nya snygga goa halsdukar i webshopen...



Igår var en kaosig dag på alla sätt, mycket att göra och så strul hemma i huset också så jag stupade i säng på kvällen...schack matt.
Var väldigt tacksam att katten var tyst i natt så jag fick sova i alla fall...😌😍
Natten till måndagen fick jag först gå upp halv tre för att hon stod och skrek att hon skulle in på toaletten och dricka i handfatet...något hon fått dille på då kranen i detta badrum droppar väldigt lite...och det är ett stort gammalt handfat och där älskar hon att ligga...det gör henne ingenting att hon blir helt blöt i huvudet på kuppen...😂
Ja sen försöka somna om...och sedan var det dags att bli väckt igen av katten tjugo över fem för då gick hon och skrek att hon skulle ut...😌😏
Och hon ger sig inte!
Se var det bara att ligga och vänta till klockan snart skulle ringa och man skulle upp och passa buss och åka till jobbet...😊
Denna katt har verkligen en förmåga att snacka och göra sig hörd...
Munnen går på henne hela tiden...😄
Det är nästan som att ha en bebis hemma känns det som ibland...😏😉
Men hon brukar i alla fall vara lite lugnare på nätterna än denna natt, 
tack och lov...
Kan det ha varit fullmånen som gjorde henne galen...😉

När vi gick ut för att köra till skolan en och en halv timme senare då välkomnade hon oss med en mus på trappan som hon glatt bollade runt med.
Livet var så kul!😉


Ha en fin dag!
Kram M
💚

Inga kommentarer: