söndag 3 oktober 2021

Höstredo


Hej sköna oktober söndag.

Löven är gyllene, kastanjerna rasslar ner från träden, trädgården börjar sakta vissna ner och vila.
Mina stövlar och kappor har flyttat fram och jag är så redo för grytor och tända ljus middagar nu.

Hösten är som ett varmt bo att krypa in i och göra något ljust av när mörkret knackar på utanför.

Ljusslingor, dekorationer, höst och vinterblommor visar att vägen går mot adventstider...
Sakta men säkert.

Jag har tagit fram juldoftpinnarna och annat adventsaktigt i webshopen och det köps adventsinspirerat för fullt.
Vi vill dekorera och göra mysigt!
Det är så tydligt.


I fredes kom dessa omtyckta nätstjärnor hem igen till butiken.

En riktig storsäljare i veckan är också snöflingorna jag flitigt dekorerar med nu.




Granformarna i zink är också en populär favorit från tidigare år som jag fick hem igen i fredes.
Dessa är bara så söta att fylla med mossa...
Som en liten sagoskog...





Extra piff är att tillsätta något rött/orange.
Här nypon.
I veckan som kommer får jag hem de fina små malusäpplena igen också.


Så himla härlig vecka har det varit på flera olika sätt.
Rolig träning och sällskap. Roligt i butiken med underbara leveranser och så många fina kunder!
Igår lördag var jag ute och sprang efter jobbet i den vackra oktoberskogen och det är så fridfullt och skönt för kropp och huvud, även om det är jobbigt...😉 Men jag tvingar mig själv fortfarande till den där joggingrundan, fast jag tränar annat nu också, och man ångrar sig aldrig efteråt...😊Man kan bara man vill. Jag älskar att jag är på så bra plats just nu när det gäller träningen. Det är den bästa investeringen man kan ge sig själv, att träna och känna sig starkare i kroppen. Tanken snuddade igår att jag skulle bada efter joggingrundan också men det glömde jag sen igen...haha...vet inte om det var bra eller dåligt...😊Lite sugen på att börja höstbada efter joggingrundorna faktiskt...Bra att bada innan vintern kommer så man vänjer sig lite vid "mellanläget".😃 
Som avslut på en härlig helg så var vi på en så rolig höstmiddag igår.
Underbart mysigt och trevligt.


Överlag har det varit mycket kastanjer denna veckan...
Och lustigt nog har jag börjat kolla på en läskig dansk serie på Netflix som hade premiär denna veckan också som heter...
Kastanjemannen.

Hmm...

Kastanjetid var det visst.

Ha en skön söndag.

Här blir det lite trädgårdsstäd, äppelpaj, stora koppar thè och mera oktoberskönt fixande
 och så klart Netflix uppkrupen bland kuddarna i sängen.💛

Kram M

Inga kommentarer: